Strona 3 z 3

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 12:06 pm
autor: Lord Devil
Ciekaw jestem jak będą sprawowały się Twoje mody. Ostatnio oglądałem silnik i miskę z 2,2 16v jest to rozwiązane "nieco" inaczej i tego problemu nie ma. Najprawdopodobniej pójdę własnie w stronę rozwiązania z 2,2 16v o ile będzie wykonalne bez OGROMNYCH nakładów finansowych, bo zrobić przecież da się wszystko...

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 1:24 pm
autor: Munne
Swietne rozwiazanie, czekamy na 15ste zatarcie silnika 8)7

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 5:22 pm
autor: Banita
stef pisze: Smok przeciez jest pomiedzy grodzia miski oraz grodzia pompy ... i dodatkowe zbiorniki rowniez ... a smok jest wlasnie na srodku miski!
Tak i zwiekszajac pojemnosc miski dodatkowo stworzyles miejce do ktorego ma gdzie spier*** olej podczas hamowania :)
Gdybys ta dodatkowa przestrzen stowrzyl po drugiej stronie grodzi, tego problemu by nie bylo.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 mar czw, 2008 5:40 pm
autor: tomek
Straszne wydumki z tej blachy...
Szczególnie zawór zwrotny z zawiasikiem :wink: w "grodzi pompy" która i tak nie może być szczelna i gorący olej na pewno szybko zdoła uciec..

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 kwie ndz, 2008 5:11 pm
autor: stef
Banita pisze: Tak i zwiekszajac pojemnosc miski dodatkowo stworzyles miejce do ktorego ma gdzie spier*** olej podczas hamowania :)
Gdybys ta dodatkowa przestrzen stowrzyl po drugiej stronie grodzi, tego problemu by nie bylo.
Tak, tylko nie udaloby ich sie zrobic po bokach ze wzgledu na ograniczone miejsce. Aby zatrzymac olej przy smoku zrobilem grodz od hamowania.
tomek pisze:Straszne wydumki z tej blachy...
Szczególnie zawór zwrotny z zawiasikiem :wink: w "grodzi pompy" która i tak nie może być szczelna i gorący olej na pewno szybko zdoła uciec..
To nie musi byc super szczelne, ale odpowiednio szczelne. Wystarczy nalac wody i pobawic sie miska zeby stwierdzic, ze spelnia to swoje zadanie!!!

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 kwie ndz, 2008 5:22 pm
autor: stef
Powracajac do tematu dyskusji z Krzychem.

Juz jakis czas temu bylem u niego.

1. Przewiozl mnie swoim 205 i pokazal, ze lampka cisnienia oleju zapala sie na dosc dlugo. Calkiem mozliwe, ze ceramizer cos daje w takich sytuacjach.

2. Kolektory
- jedyny kolektor, ktory mi pokazal to kolektor zeliwny z 405 T16
- mowil, ze ma kolektor z S16 (nie chcialem zeby go szukal bo nie o ten chodzilo)
- kolektor z 309 GTi16 ponoc zostal sprzedany munirowi - jak pozniej sie okazalo ten kolektor wcale nie przypominal seryjnego, z opisow wynikalo, ze byl to przerobiony kolektor z mi16
- kolektorow longmana z oczywistych przyczyn nie mial, czego sie zreszta spodziewalem. Jak pozniej tlumaczyl nie zrozumial o ktore kolektory mi chodzilo!

Cala dyskusja byla dosc burzliwa i jalowa.

Niemniej jednak kilka ciekawych rzeczy od Krzycha uslyszalem. Za co mu dziekuje i pozdrawiam :D

PS. Szybkiego 106XSi rowniez nie bylo mozliwosci sprawdzic.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 kwie ndz, 2008 5:30 pm
autor: Munne
Ponoc sprzedany Munirowi?A co w tym takiego dziwnego?Mam film nakrecic zebys mogl spac spokojnie?

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 kwie ndz, 2008 5:36 pm
autor: krzycho-g
mam znów kolektor od 309 Mi16 ;-)
i nadal nie przypomina tego co zrobiłeś Ty Stefie ;-)

ale zdjeliśmy już jego wymiary i kolega od TIGa zajmie sie takową robotą zeby innym było łatwiej wkładać Mi16 do 205...

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 13 kwie ndz, 2008 10:46 pm
autor: d_ARC
Hehe, z ciekawości zapytam ile będziesz cenił taką przyjemność :)

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 11 lis śr, 2009 7:02 pm
autor: moralez
wracajac do tematu dzis zauwazylem ciekawa roznice w oznaczeniu minimum, maksimum w silnikach TU i XU

TU w zalaczniku
max ma przy krawedzi laczenia z miska
min tak jak mozna zobaczyc
Rozne rzeczy robilem, ale nigdy mi sie nie zapalila kontrolka od cisnienia.


XU w tym wypadku mi16 ktore notorycznie cierpi na brak smarowania przy naglych zmianach kierunku.
http://gti.peugeot205.pl/gallery/205-Mi16x4/DSCF5715

Sprawdzal ktos mozliwosc przelania silnika olejem o 1-2 litry bo wychodzi na to ze miejsca jest dosc (domyslam sie ze w zwiazku z pochyleniem silnika nie wchodzi w gre zalanie po krawedz.) i moze to wystarczy do zakonczenia klopotow ze smarowaniem.

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 15 lis ndz, 2009 10:16 pm
autor: buniooo
Moim zdaniem nadmiar oleju wywali odma

Re: Poprawa smarowania w mi16

: 16 lis pn, 2009 7:49 pm
autor: stef
Stanie sie dokladnie tak jak pisze buniooo.

Zreszta moralez 1-2 litry oleju wiecej i tak nie rozwiaza problemu. Moj uklad miesci ponad 8litrow + masa innych przerobek i choc jest o niebo lepiej nie rozwiazuje problemu w 100%