Strona 3 z 22

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 02 kwie śr, 2014 4:49 pm
autor: Alimantado
Wczoraj zadziwił mnie czas wymiany końcówek drążków kierowniczych. Zrobiłem to w niespełna 30 minut. Szykowałem się na ciężką walkę z zardzewiałymi śrubami, biorąc pod uwagę, że prawy drążek był ostatnio ruszany przez fabrykę. :roll:

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 02 kwie śr, 2014 6:44 pm
autor: simon3
Gdzie zaopatrujesz się w części do silnika? Jakiś sklep on-line czy gdzieś w okolicy?

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 02 kwie śr, 2014 8:24 pm
autor: Alimantado
Części kupiłem w sklepie poleconym przez Manwe w Nowej Hucie z częściami do francuzów.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 05 kwie sob, 2014 4:58 pm
autor: Alimantado
Mam problem z wolnymi obrotami, w zasadzie nie są wolne ale w okolicy 2000 obr. Gaźnik jest całkiem skręcony na najniższe obroty. Do tego samochód nie gaśnie po przekręceniu kluczyka na pozycję zero, w zasadzie samochód nadal jest zapalone po jego wyciągnięciu. Może ktoś ma jakieś rozwiązanie.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 05 kwie sob, 2014 7:02 pm
autor: mlody333
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to samozapłon. Miałem tak w służbowym poldku na gaźniku, był mocno wyeksploatowany. Jak wyjąłem kluczyk to nadal chodził, zdarzało się, że bez wciskania gazu sam zwiększał obroty. Gasiłem go dławiąc na 5-ce. Tam silnik był trupem i podobno tak się działo bo brał dużo oleju. Tak to tłumaczyli "mechanicy". Piszę w cudzysłowie bo wg. mnie to naprawiacze i lenie.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 06 kwie ndz, 2014 9:25 pm
autor: Manwe
trza by znalezc miejsce dla tego wolnego wężyka podciśnienia sprawdzić czy nie ssie gdzieś powietrza i sprawdzić zapłon bo mówiłeś, że nie był regulowany po regeneracji gaźnika, a kluczyk da się wyjąc bez przekręcenia stacyjki ??

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 07 kwie pn, 2014 10:06 am
autor: Alimantado
Kluczyk przekręcam na pozycję "stop" i wyciągam, mimo to silnik nadal pracuje.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 07 kwie pn, 2014 7:11 pm
autor: BzyQ
Regulacja zapłonu co najwyżej pomoże na obroty , problem jest taki że nie znika plus na cewkę . Winowajcą może być albo stacyjka albo komuś brakowało prądu na cewkę i dołożył :P bo szczerze nie wiem skąd może się tam brać prąd w inny przypadku...

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 07 kwie pn, 2014 8:28 pm
autor: Manwe
no z zapłonem chodziło mi tylko o obr, cewka jak ja widziałem nie do końca wygląda jak od tego wiec może ma poprzestawiane kabelki albo jakaś rzeźba, chyba że ze stacyjka coś nie halo jest

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 07 kwie pn, 2014 8:38 pm
autor: Alimantado
I jeszcze pytanie za 100 punktów: Gdzie powinien być podpięty wężyk idący od zaworów podciśnienia (o ile dobrze je nazywam). Umiejscowione w lewym górnym rogu komory silnika, przy ścianie grodziowej (stojąc twarzą do samochodu) Odchodzą od nich 4 wężyki. Jeden poprzez trójnik do 2 gaźników, drugi podpięty gdzieś w rejonach kopułki? Trzeci do przyśpieszacza zapłonu? (takie ufo przy gaźniku poprawej) i Czwarty, któy kończy się w okolicach gaźników. Wychodzi z tego samego króćca co wężyk idący do kopułki. Przy większych obrotach pojawia się w nim niewielkie ciśnienie. Dodatkowo dziś to zauważyłem, przy podpinaniu klemy w skrzyneczce przy tychże zaworkach coś stuka.
Taka sytuacja. :?

Edit:
Jutro podepnę inną stacyjkę i sprawdzę czy działa prawidłowo.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 07 kwie pn, 2014 9:16 pm
autor: Manwe
wyprzedzenie zapłonu to ten wężyk co idzie w okolice kopułki a nie gaźników, to ufo przy gaźnikach to jest chyba korektor ssania, a tak mi wpadło jeszcze, do kolektora ssącego masz wszystkie popodpinane :?:

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 27 kwie ndz, 2014 6:08 pm
autor: Alimantado
Żeby nie było, że piszę 4 post z kolei to usunąłem poprzednie. Ale za to piszę o nieoczekiwanym cudzie jaki mnie spotkał (myślę, że to wstawiennictwo świętego papieża u matki boskiej peżotowskiej)
Po wymianie kabli, palca i kopułki, silnik gaśnie po przekręceniu kluczyka na pozycję "stop" co nie miało miejsca wcześniej. :Y
Ale żeby nie było ładnie to rura wydechowa, wymieniona na nową uderza o budę dając denerwujący dźwięk. Znowu muszę zanurkować pod samochód.
Idziemy do przodu.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 15 maja czw, 2014 11:11 am
autor: Alimantado
Przymierzam się do obniżenia zawieszenia Żółwia.
Sprężyny chcę zakupić Jamexy -40mm. Pomyślałem również o wymianie amorków, głównie tył co by nie obcierały opony nadkoli na polskich drogach.
Znalazłem na alledrogo takie oto amorki: http://allegro.pl/peugeot-205-amortyzat ... 41655.html
Czy ktoś kojarzy może samą firmę lub ten konkretny produkt? Co polecilibyście do mojego Puga?
Z góry dzięki.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 15 maja czw, 2014 12:04 pm
autor: Martinoo
Alimantado pisze:Przymierzam się do obniżenia zawieszenia Żółwia.
Sprężyny chcę zakupić Jamexy -40mm. Pomyślałem również o wymianie amorków, głównie tył co by nie obcierały opony nadkoli na polskich drogach.
Znalazłem na alledrogo takie oto amorki: http://allegro.pl/peugeot-205-amortyzat ... 41655.html
Czy ktoś kojarzy może samą firmę lub ten konkretny produkt? Co polecilibyście do mojego Puga?
Z góry dzięki.
najtansze amory na rynku i w zasadzie jedyne sportowe na alledrogo

Re: 205 XS Leżak, Tortue Genial

: 25 maja ndz, 2014 7:21 pm
autor: BzyQ
Miałem zawias tej tjunowej firmy w VW Polo 86c2f i powiem tak ... beton beton beton 8)7 prowadziła się jak gokard co prawda ale dało się wyczuć przejazd po jednogroszówce :lol: