Strona 3 z 6
Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 6:56 pm
autor: Marioo
Jaki olej wlać do silnika? Pan Krzychu od którego go kupiłem wymieniał co 8000 i tu mu wierze, ale jak zapytałem jaki ten olej usłyszałem ze nie wie bo to kolega robił mu co na PKSie robi, wiedział tylko że to półsyntetyk i taki do ciężarówek. A i drugie pytanie, płyn do układu chłodzenia najlepiej wlać taki sam kolor jaki był, ale jak wymieniam cały czy te kolory maja jakieś znaczenie ? czy kupić ten który mi bardziej po prostu pasuje
Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 7:18 pm
autor: grzesiek309
Lej mu minimum półsyntetyk 10W40. Jeżeli nie kopcił i nie brał oleju wlałbym full syntetyk 5W40. Przy obecnych temperaturach półsyntetyk ma konsystencję miodu
Jeśli wymieniasz cały płyn, nie ma znaczenia jego kolor

Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 7:19 pm
autor: Orfister
Jeśli poprzednik lał ( tzn tak mu mówiono ... ) olej półsyntetyczny przez bardzo długi czas, to zostałbym na Twoim miejscu przy takim właśnie. Aczkolwiek jako osoba, która była poważnie zainteresowana tym autem i miałem ogromną chęć go kupić, poleciłbym Ci zastosowanie oleju 5W40, ale nie Full Syntetyka, a olej HC ( czyli hydrocracowany ). Przykłądem niech będzie Total Quartz 9000 Energy 5w40, czy Valvoline DuraBlend Diesel 5w40, a najlepiej byś zrobił wlewajac Valvoline MaxLife Diesel 5w40. Jeśli chcesz coś tańszego to z całą odpowiedzialnością polecam Orlen Platinum Diesel 5w40.
Przed zastosowaniem oleju 5w40 polecam wykonać płukankę ( Valvoline Flush, Millers Flush, Liqui Molly etc...) .
Jeśli natomiast boisz się., że ci się rozszczelni silnik, straci kompresję, zacznie z niego cieknąć jak z zarzynanej świni to dla spokoju ducha wlej półsyntetyk ( choć to bardzo ogólne pojęcie

) ale porządnej jakości. Tutaj polecam Total Quartz 7000 Diesel 10w40, Valvoline DuraBlend Diesel 10w40, Valvoline MaxLife diesel 10w40 .
Jeśli nie znajdziesz olejów z dopiskiem Diesel, spokojniemożesz kupić olej bez Diesel w nazwie. Obecnie produkowane oleje są na tyle uniwersalne a ich parametry o wiele wiele wiele wyższe niż wymagania producenta Twojego silnika, że spokojnie możesz lać olej który jest uniwersalny ( diesel / benzyna ).
Te z dopiskiem diesel, mają wyższą liczbę zasadową ( TBN ) , która odpowiada za własności czyszczące oraz dyspergujące ( czyli pochłonięte i rozpuszczone sadze, zanieczyszczenia z procesu spalania diesla są rozpraszane w całej objętości oleju i utrzymywane jako swego rodzaju zawiesina...nie osadzają się z powrotem w silniku ).
Co do płynu chłodniczego...przerobiłem wiele i nic nie umywa się do koncentratu Prestone...szczerze polecam też Total Glacelf - koncentraty do dorobienia z wodą destylowaną . Jeśli nie chce Ci się bawić w rozcieńczanie, to są już gotowe produkty o ww nazwach. Kolor nie ma tu większego znaczenia. Miałby znaczenie, gdybyś miał miedzianą chłodnicę lub nagrzewnicę....ale na pewno nie masz
Powodzenia

Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 8:12 pm
autor: Marioo
Wielkie dzięki za super wyczerpującą odpowiedź

zakupie mu Valvoline zastanawiam sie tylko czy 5 czy 10 W40.
Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 8:21 pm
autor: Orfister
Jeśli silnik nie gubi oleju zsklankami i nie kopci, zapala dobrze w mrozy..to stosując 5w40 zrobisz mu dobrze...a może nawet jeszcze lepiej, niż by Ci się wydawało

Re: XSD 1993 :)
: 25 sty sob, 2014 8:43 pm
autor: Marioo
hahahah, wiesz dziś miał problem z odpaleniem musiałem go na kable złapać ale wystarczyła sekunda i juz odpalił, on nic nie kopci co raz bardziej jestem przekonany że te 128000 przebiegu to jest prawdziwy przebieg

a i wiesz jak powiedziałem Panu Krzyśkowi który do dziś potrafi zadzwonić i spytać się jak tam auto że jechałem nim 110 do usłyszałem tylko że żona w życiu tyle nie jechała nim, wiec coś mi się wydaje że auto jeździło tak do 80 -90 i nie szybciej w sumie nie jestem pewien czy 80 km/h jechało w ostatnich latach
Re: XSD 1993 :)
: 12 lut śr, 2014 4:18 pm
autor: Marioo
No to auto dostaje nowe część w przyszłym tygodniu zakładam tarcze hamulcowe Brembo mam nadzieje że wystarczą mu na jakiś czas a i chyba będę zmuszony wymienić łożyska w piastach bo jedno zaczęło bardzo hałasować.
Re: XSD 1993 :)
: 12 lut śr, 2014 4:31 pm
autor: RafGentry
Mario, a nie lepiej od razu heble od GTI założyć? Ja sobie nie wyobrażam jazdy moim dieslem ze zwykłymi hamulcami teraz
Zapłaciłem bodajże 250 złotych za cały komplet - zaciski + tarcze. Dokupiłem tylko klocki, więc to nie jest droga impreza, a naprawdę warto taki upgrade przeprowadzić , co potwierdzi wielu na tym forum

Re: XSD 1993 :)
: 12 lut śr, 2014 4:38 pm
autor: Marioo
Raf jeżeli bym znalazł w takiej cenie to czemu by nie, tylko chyba będzie ciężko kupić teraz taki komplet po tak okazyjnej cenie gdzie tarczy by się nadawały do jazdy.
Re: XSD 1993 :)
: 15 lut sob, 2014 10:16 am
autor: Orfister
Niebawem nowy rozrząd Ciebie poleci

Re: XSD 1993 :)
: 20 lut czw, 2014 8:49 am
autor: Marioo
No to rozrząd SKF-u już jest, wielkie dzięki Orfi

) , teraz będzie grzecznie czekał aż przyjdzie jego pora na wymianę, a i nowe zaciski i tarcze zamówione już u Martinoo, będą hamulce od GTI 1,6 i tu mam małe pytanie czym najlepiej pomalować zaciski ?
Re: XSD 1993 :)
: 20 lut czw, 2014 10:49 am
autor: Martinoo
Marioo pisze:No to rozrząd SKF-u już jest, wielkie dzięki Orfi

) , teraz będzie grzecznie czekał aż przyjdzie jego pora na wymianę, a i nowe zaciski i tarcze zamówione już u Martinoo, będą hamulce od GTI 1,6 i tu mam małe pytanie czym najlepiej pomalować zaciski ?
farbą wysokotemperaturową
Re: XSD 1993 :)
: 23 lut ndz, 2014 1:55 pm
autor: Marioo
Czy dekielki do 13 calowych felg miały malowany znaczek Peugeot-a ? czy całe były czarne ?
Re: XSD 1993 :)
: 23 lut ndz, 2014 2:12 pm
autor: Martinoo
Marioo pisze:Czy dekielki do 13 calowych felg miały malowany znaczek Peugeot-a ? czy całe były czarne ?
całe czarne
Re: XSD 1993 :)
: 23 lut ndz, 2014 3:10 pm
autor: grzesiek309
Widziałem nowe i miały srebrnego lwa
