Strona 3 z 4

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 1:40 pm
autor: woocash
jak widzisz nity połączone są ścieżką po drugiej stronie - więc tak, ma to znaczenie - inna sprawa, że dzięki nitom lepiej przylega tranzystor do radiatora...


a ogrzewanie szyby - jak jakieś ścieżki nie grzeją to SĄ przerwane - żeby namierzyć gdzie - zaparować szybę /teraz o to trudniej... ;) / właczyć, powinno być widać w których miejscach sa przerwy, no chyba że są w 100% przedrapane.

łączenie ich = kiedyś kupiłem super farbę - bo w kolorze złotym - takim samym jak ścieżki, odpowiednie zamaskowanie, odtłuszczenie, pędzelek grubość 0 i nie ma śladu po malowaniu, a nie że tani srebrny lakier i pędzelek jak na zaprawki błotnika :mrgreen:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 1:50 pm
autor: andi_kamachi
Albo można wymienić szybę. Tak się składa, że mam i jest w Warszawie. Wszystkie ścieżki grzały równo. Szyba jest brązowa. Oddam po taniości.

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 2:04 pm
autor: woocash
no tak, nie pomyślałem o tym...

albo klapę całą....

albo... :wink:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 2:27 pm
autor: andi_kamachi
W sumie racja.
Można kupić pierwszy z brzegu zestaw do naprawy:
http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+386 ... _t3870.htm
Albo wymienić szybę za 4dychy i skontrolować przy okazji, czy termity nie weszły pod uszczelkę.
Tylko jak tam się zajrzy, to wtedy może się okazać, że trzeba szukać całej klapy 8)7

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 2:43 pm
autor: teck
U mnie jest tak, że trzy lub cztery ścieżki grzeją na pełnej długości, reszta w ogóle i te ścieżki główne (pionowe) nie wyglądają na przerwane.. ale nie wiadomo co jest w środku.

@andi - odezwę się w sprawie tej szyby :-)

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 2:50 pm
autor: woocash
andi - nie pierwszy z brzegu.... srebrne ciapki na szybie wcale nie wyglądają.


poszukać dobrego lakieru w kolorze ścieżek, po naprawie nie będzie śladu niemalże.

no ale jak ktoś woli wymienić szybę... jego sprawa przecież :) kto bogatemu zabroni

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 kwie śr, 2015 3:27 pm
autor: teck
Doraźnie wolałbym naprawić, a wymienić w przyszłości - jak będę malował całą budę :-)

[edit]

Na próbę skręciłem otwory śrubkami i oczywiście dmuchawa zaczęła działać :-) Teraz pozostaje poczekać i sprawdzić, czy to tranzystor jest przyczyną dysfunkcji.

@woocash - dzięki za poradę :-) Choć u mnie ścieżek przy nitach nie było.

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 12 maja wt, 2015 11:27 pm
autor: teck
Mały update.

Zauważyłem, że między dokładką a przednim zderzakiem brakuje śruby. Zabrałem się więc za rozbieranie całego przodu, żeby się do tego dostać. Ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem w etzoldzie instrukcji rozbierania przodu GTI, więc były eksperymenty. Pogoda nie sprzyjała - lało jak z cebra, więc walczyłem z samochodem wprowadzonym pod dach w połowie ;-)

Przy okazji złamałem kilka spinek przednich poszerzeń. Nie wiem też za bardzo jak wsadzić z powrotem metalowe okrągłe spinki do dwóch przednich kołków w poszerzeniach.

W końcu udało mi się zderzak zdjąć, obejrzeć go dokładnie, zorientować się, że do spryskiwaczy reflektorów jest osobny zbiornik na płyn i wszystko zmontować, także sukces ;-)
Prawdopodobnie będę musiał wyregulować światła.

Sam zderzak jest jakoś dziwnie pęknięty - niby nie na wylot, ale jest lekkie wybrzuszenie. Planuję naprawić (chyba, że trafię na zderzak w dobrej cenie).

Wymieniłem też tranzystor w radiatorze dmuchawy - działa jak złoto.

Próbuję też zdiagnozować niedziałające oświetlenie schowka i bagażnika. Żarówki wymienione ale oświetlenie nie działa.
Jak zdjąć ten plastik od wewnętrznej strony klapy bagażnika? Słyszałem, że jest tam jakiś 'triger' uruchamiający oświetlenie wnętrza.

Czeka mnie jeszcze wymiana lewej półosi, co mam nadzieję nastąpi jeszcze w tym miesiącu.

Z innych rzeczy: drugi dzień poświęciłem na mycie, glinkowanie, nałożyłem jakąś emulsję i polerowałem. Na koniec czernidło do plastików - efekty poniżej.

Martwi mnie trochę nieuchronnie zbliżająca się wizyta u blacharza oraz lakiernika - do malowania jest całe auto :/

Teraz pytania:
- czym pokryte są plastiki wewnątrz auta? Czyściłem obudowę przełączników elektrycznych szyb tak bardzo, że wierzchnia warstwa się odkleiła. Da się to jakoś zregenerować?
- czy ktoś korzystał z usług tapicera w celu odbudowy wypełnienia boczków foteli? Jakie są koszty takiej naprawy?
- radio (nowe) czasem gubi mi pamięć jednej lub dwóch stacji - dzieje się to po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu. Co może być tego przyczyną?

P.S.
Mój samochód wystąpił też w jednej z relacji z Youngtimer Warsaw ;-)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gBvNVGaGVbM[/youtube]

Dorzucam aktualne fotki.
IMG_0534.jpg
IMG_0535.jpg
IMG_0536.jpg
IMG_0537.jpg
IMG_0538.jpg
IMG_0539.jpg

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 13 maja śr, 2015 8:20 am
autor: MaciekD
ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach :)
jakiego czernidła użyłeś ?

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 13 maja śr, 2015 2:40 pm
autor: teck
MaciekD pisze:ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach :)
jakiego czernidła użyłeś ?
Na żywo też wygląda nieźle.
Wiem, że oryginalnie te zderzaki są szare ale biorąc pod uwagę upływ czasu ta szarość wygląda fatalnie.

Użyłem jakiegoś Sonaxa w żelu.

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 13 maja śr, 2015 5:55 pm
autor: MaciekD
no to Sonax lepszy od K2 :)

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 13 maja śr, 2015 6:45 pm
autor: adamwet1
Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 13 maja śr, 2015 9:41 pm
autor: teck
adamwet1 pisze:Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda
Super by było, gdybyś się podzielił :-)

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 22 maja pt, 2015 12:45 pm
autor: adamwet1
Jak już w końcu odda mi fotel to się pochwalę. Na razie przesunął termin na przyszły tydzień :(

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

: 15 cze pn, 2015 1:27 pm
autor: teck
Samochód wrócił niedawno od mechanika - wymieniona prawa półoś. Nic już nie stuka i znacznie lepiej się prowadzi :-)

Dziś przy manewrach pojawił się problem z wrzuceniem wstecznego - na rozgrzanym silniku, przy wrzucaniu wstecznego straszne zgrzyty słychać. Do tego stopnia, że uniemożliwiają wrzucenie biegu.

Czytałem, że mogą to być przegrzane dociski, może coś z linką, ew. jakieś poważniejsze rzeczy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i uporał się z nim?

Dodam, że jakieś 2-3 miesiące temu miałem wymieniany olej w skrzyni.