Dzięki wielkie za opinię 
OK, zatem po kolei 

 Co do jakości - tak, też jestem tego zdania. Dlatego, jak już napisałem, nie chcę brać opon bieżnikowanych czy też chińskich. Używane... raczej też bym nie chciał, ale mój kumpel (swoją drogą, były posiadacz 205 1.4 Winner) od dość dawna takowe kupuje (zawsze markowe i mało zużyte) i całkiem nieźle na tym wychodzi. Dlatego też co do tego pomysłu - choć nie jestem stuprocentowym zwolennikiem - to nie jestem też nastawiony całkiem "anty".
Co do Dębicy Frigo, wiem że te opony są wręcz genialne na śniegu, ale Pug ma być użytkowany raczej w mieście. Niewielkim bo niewielkim, ale na odśnieżanie raczej narzekać nie można - w razie czego śnieg i tak będzie ubity, a w takich warunkach nie potrzeba mi czegoś klasy zimówek "skandynawskich" 

 Bardziej celowałbym właśnie w coś nastawionego na trakcję/przyczepność na mokrej nawierzchni, czyli np. te UniRoyale.
Letnie Yokohamy mam w swoim Fordzie Mondeo (C.drive 2 AC02, 205/55 R16) i uważam, że są świetne (wcześniej były tam C.drive AC01 - też niezłe, ale znacznie szybciej się zużywały). Tak po prawdzie te C.drive'y 2 to pierwsze opony które bez zastanowienia wybrałbym do swojego Forda po raz drugi. Z tego względu patrzę na tę markę opon przychylniej niż na inne, no ale niestety w rozmiarze 145/80 R13 Yokohama nic ciekawego nie ma (chyba w ogóle nic nie widziałem od nich w tym rozmiarze).
Co do zimówek, brałbym też pod uwagę Fuldy, które często są rozpatrywane jako opony raczej z niższej półki, ale (również w Mondeo) miałem kiedyś model Kristall Supremo i był tak po prawdzie ZNACZNIE lepszy od Bridgestone'ów Blizzak LM-30 które mam tam teraz. Dlatego też do Peugeota mógłbym - oprócz Barum Polaris 3 i UniRoyali - pomyśleć też nad Fuldą Kristall Montero 3, bo chyba jest w tym małym rozmiarze dostępna.
Barum mieliśmy na dwóch autach w rodzinie (letnie Bravura i potem Bravuris w Daewoo Espero, a także chyba zimowe Polaris w Espero i potem w Toyocie Yaris) - nigdy nie mieliśmy żadnych uwag. Szczerze mówiąc, muszę powiedzieć, że Baruma ogólnie cenię wyżej od Dębicy, z testów też wynika że na ogół czeski producent ma lepsze opony (Dębica wybija się w praktyce tylko tymi hiper dobrymi własnościami opon zimowych oraz w ostatnim czasie nowymi modelami letnimi z serii Presto).
Co do Hankooka - jeszcze te 15 czy 20 lat temu, podobnie jak Kumho, to były słabe opony, u nas znane głównie z tego, że były stosowane na pierwszy montaż w Daewoo (w naszym Espero z 1997 roku najpierw były właśnie Hankooki) i zapewne też w Hyundaiach czy Kiach. Teraz jednak te marki się naprawdę znacznie poprawiły - może to i nie są opony na równi z, nie przymierzając, ContiSportContact 6 

 ale jednak nie są złe. Zdarzają się też nawet modele z bardzo dobrymi "osiągami", np. któreś Kumho Ecsta.
Toyo jako marka na pewno jest lepiej postrzegane niż wspomniany Hankook, jednak model Vario V2 jest chyba zauważalnie starszy od tych Hankooków. W sieci ciężko o jakieś testy lub opinie nt. Vario i Optimo, ale z tego co się da znaleźć wynika, że użytkownicy bardziej chwalą sobie o kilka lat "świeższe" Hankooki.
W rozmiarze 145/80 R13 wziąłbym jeszcze pod uwagę (nadal w kategorii opon całorocznych) Kumho Solus HA31 lub ewentualnie KH21 (HA31 chyba są nowsze, ale muszę to sprawdzić). Poza Toyo, Hankookiem i Kumho w tym rozmiarze jedyne opony całoroczne które widzę w porównywarkach cen, to Maxxisy (znam i coś kojarzę, że chyba robią sensowne opony terenowe, ale w osobówce jakoś nie miałbym zaufania), Rotexy i Premady (tych dwóch ostatnich w ogóle nie znam).
EDIT:
Z ciekawości zerknąłem sobie jeszcze na te etykiety... co prawda uważam je za strasznie głupie i niemiarodajne, ale jednak ciekawość zwyciężyła 

 Przedstawia się to następująco (kolejno: klasa zużycia paliwa, klasa przyczepności na mokrym, głośność w decybelach):
Kumho Solus HA31 - E, E, 71
Kumho Solus KH21 - E, E, 69
Hankook Optimo 4S H730 - F, C, 71
Toyo Vario V2+ - F, E, 70
EDIT 2:
Znalazłem bardzo ciekawy obrazek 

 Wychodzi na to, że te Hankooki i jedne z Kumho to też stare modele (2008 rok), ale wydają się być naprawdę w porządku. Bądź co bądź, GoodYear Vector 4Seasons to były jednak dobre opony, a tutaj mamy niewiele gorsze parametry w znacznie niższej cenie.