Strona 3 z 3
: 17 lip pn, 2006 5:45 pm
autor: Sebek
k..... sami sadyści

szkoda auta
co to ma niby dać

: 17 lip pn, 2006 5:49 pm
autor: Banita
: 18 lip wt, 2006 11:17 am
autor: Marcyś
Pytanie było: "Na którym biegu do ilu" więc grzecznie odpowiedziałem.
Zgadzam się z tym że to nie ma żadnego sensu.
Ale z drógiej strony jak ktoś wersją GTI na każdym biegu przyspiesza do odcięcia zapłonu to jest w porządku a ci co mają silnik 1.1 mają jeździć 50 km/h w mieście a poza miastem 90, bo w innym przypadku to szkoda auta.
Auto jest po to żebu nim jeździć, a silniki w Peugeotach są bardzo dobre, ja jestem z mojego bardzo zadowolony i chce w pełni wykorzystywać jego możliwości to chyba nie jest złe.
: 18 lip wt, 2006 2:17 pm
autor: d_ARC
Hmmm... i tak, i nie
Każdy silnik ma najwyższą moc i najlepsze osiągi przy określonych parametrach, np. obrotach silnika, więc jazda do odcięcia może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek
Dla np. GTI to z moich doświadczeń najlepiej zmieniać biegi pomiędzy 5500 a 6000 obr/min.
Gdy np. na krętej trasie walka idzie o ułamki sekund (a te na zmianie biegów jednak się traci) czasem bardziej opłaca się pojechać krótki odcinek do odcięcia by nie "zmulić" samochodu zmianą biegu na niższy - różnice są dość subtelne i to raczej kwestia przełożeń skrzyni i wyczucia auta. A z jazdy na odcięciu (to tak z własnych obserwacji) chyba najczęściej śmieją się starzy rajdowi wyjadacze.
Także byłbym ostrożny z utożsamianiem decybeli generowanych przez auto z mocą
No a gdzieś tam na wyższym poziomie zabawy wchodzą kompy bez odcinki zapłonu dla zyskania kilku Nm momentu obrotowego, co w ferworze walki może skończyć się przekręceniem silnika

a tzw. shift light o ile wiem dopuszczony tylko w A-grupie...
No ale o tym mogą wypowiedzieć się fachowcy

: 18 lip wt, 2006 3:32 pm
autor: Banita
d_ARC pisze: A z jazdy na odcięciu (to tak z własnych obserwacji) chyba najczęściej śmieją się starzy rajdowi wyjadacze.
Niezly kabaret jest jak sobie jedziesz do 3K a slyszysz za soba "dy-dy-dy-dy"
jak jade na poludnie polski to najczesciej wykorzystywanym przedzialem jest 5,5-6K na 5

: 21 lip pt, 2006 5:00 pm
autor: Marcyś
"jak ktoś wersją GTI na każdym biegu przyspiesza do odcięcia zapłonu to jest w porządku"
Napisałem tak dlatego, że w którymś temacie posiadacze wersji GTI rozmawiali na temat odcinki - i wtedy nikt się tego nie czepiał czy ma to sens czy nie, a tu napisałem,
"Raz w życiu jechałem na jedynce 60 km/h i więcej wole nie próbować bo szkoda silnika"
i odrazu w oku tego rozpętała się burza.
: 21 lip pt, 2006 5:09 pm
autor: Sebek
: 21 lip pt, 2006 6:39 pm
autor: Banita
jakim?

: 22 lip sob, 2006 8:20 am
autor: Sebek
306 s 16
takim

: 22 lip sob, 2006 9:47 am
autor: Banita
jak uturbiony to nie bede mial fajnie, ale z seria sobie poradze

: 22 lip sob, 2006 9:58 am
autor: basia
napisz kiedy będziesz na śląsku bo musze wytestowac nowego klekota

: 22 lip sob, 2006 11:27 am
autor: Banita
furem predzej w wa-wie bede niz na slasku

: 10 paź wt, 2006 3:23 pm
autor: domel
może jacyś dislowcy się też wypowiedzą
Jeśli chodzi o mnie o na dieselku 1,8 (raczej nie jeżdzę dynamicznie chyba, że coś czasem napadnie)
1- do ruszania
2- od ok 20km/h
3 -od 30-40km/h
4 -od 40-50km/h
5- od 70-80km/h czasem 60
Niestety nie mam obrotomierza

Nie wiem czy te 60-70km/h przy 5 i ok 40km/h przy 4 to za mało chodź nie słychać aby klekotało - no może delikatnie jak zwolnie

.
oczywiście jak trzeba ciągnie się i do 70 na 3 czy 100 na 4, ale raczej z konieczności np wyprzedzanie, niż zabawa

: 10 paź wt, 2006 3:55 pm
autor: Banita
z mojego starego klekota
1-47
2- 80
3-120
4- 15x
5-162 i wiecej nie szedl