Strona 22 z 27

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 27 lis wt, 2012 5:24 pm
autor: MiceK
Czyli moja maska w CTI też musiała być źle zrobiona, bo za cholerę nie można było jej spasować :(

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 31 gru pn, 2012 7:55 am
autor: stef
Silnik ze skrzynią włozony na przerobionych poduszkach siedzi dość ciasno.

Inspirując się projektem bunia zrobiłem porządek z cięgnami skrzyni przy okazji odpowiednio ustawiając lewarek zmiany biegów. Parę łożysk a tak cieszą - polecam każdemu nawet do cywilnego auta.

Teraz zacznie się najprzyjemniejsza robota - czyli układanie wiązek i całego osprzętu no i przede wszystkim głowica. Teraz powinno być już z górki :)

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 31 gru pn, 2012 12:37 pm
autor: buniooo
bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 31 gru pn, 2012 1:04 pm
autor: moralez
Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie :mrgreen:
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 3:02 pm
autor: stef
buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?

Chcę zrobić mechanikę ale na razie nie było czasu się za to zabrać ... zobaczymy czy się uda, jak nie to zostanie hydro i tyle.

Niestety nie pamiętam, gdzieś to miałem ale teraz nie potrafię odszukać ;/ (ale chyba chodzi Ci bardziej o odległość zaworu od tłoka przy TDC?)
moralez pisze:Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie :mrgreen:
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Hehe, nie widzieliście jeszcze moich drzwi ... Co do walki to może nie na każdym po prostu teraz robię powoli i dokładniej i staram się wywalić wszystko co zbędne

Z tego co wstępnie wyliczyłem powinno zniknąć ok. 60kg w stosunku do tego co było, czyli:
- maska laminat
- klapa laminat
- poliwęglan z tyłu
- lekkie felgi
- brak nagrzewnicy itp
- akumulator żelowy
- szyby na korbki
- odchudzona wiązka elektryczna (brak centralnego zamka) itp.

a gotowe auto trzeba będzie zważyć a nie dywagować na temat domniemanej masy :D

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 5:12 pm
autor: buniooo
wlasnie w gmp zawor nie jest tak blisko tloka jak przy wspolotwarciu kiedy zamyka sie zawor wydechowy a otwiera ssacy i tlok leci na dol.
Jak sprawdzales/liczyles CR?

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 7:48 pm
autor: stef
A widzisz nigdy nie zagłębiałem się w temat ... więc zapewne jest jak mówisz :)

Co do CR to masz wzór:

CR = CV + CCV / CCV

CV = pojemność cylindra
CCV = pojemność komory spalania

W wyliczeniu pojemności komory spalania nie można zapomnieć o wszystkim tym co jest nad tłokiem w TDC.

Pojemność komory głowicy czy wcięc w tłokach najłatwiej zmierzyć wlewając w nie olej.

Jako podpowiedź powiem, że u mnie w splanowanej głowicy o 1mm wyszło 35,5ml a pojemność wcięć w tłoku wynosi 2,3ml (dla DFW to 0,9ml) i przy uszczelce 1,44mm CR wychodzi 11,3:1

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 9:06 pm
autor: kubas
Jakie dałeś podkładki pod nowe wodziki ? Stożki jakieś? Ja bym to na deszczowe dni jeszcze zabezpieczył jakimiś osłonkami :)

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 9:50 pm
autor: stef
właśnie o to chodzi, że nie dawałem żadnych :) nie ma potrzeby. Ja nawierciłem "wybieraki", przez to śruba 6 i z drugiej strony nakrętka potem na to łożysko i znowu nakrętka. Możliwość ruchu jest bardzo duża. Jedynie w "elce" był problem i nie pozwalało wykonać ruchu lewarkiem do przodu. Ale odpowiednio przeginając "elkę" w stosunku do łożyska jest idealnie. Nie instalowałem również łożyska tego długiego cięgna, które mocowane jest do sanek. Dlatego, że odpowiada to jedynie za dalikatny ruch lewo prawo, a u mnie nie było to wyrobione. Bunioo to zrobił i musiał pokombinować ze skracaniem, gięciem i spawaniem (z tego co widzę po zdj), Ja spawałem jedynie przy najdłuższym cięgnie do zmiany biegów (stoczone łby śrub do rurki)

PS. a samochód raczej nie będzie jeździł po mokrym chyba, że zaskoczy mnie deszcz a nawet jeżeli to nie sądzę, żeby miało to jakiś destrukcyjny wpływ na łożyska

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 01 sty wt, 2013 9:53 pm
autor: grzesiek309
Nieźle lecisz z tym odchudzaniem :wink: Podoba mi się to :mrgreen:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 02 sty śr, 2013 1:35 am
autor: d_ARC
stef pisze:
buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?
Z tym z Xantii, to trzeba potestować. Miałem z diesla z przekłądnią, kręcił jak szalony, ale najpierw nie mogliśmy zmieścić (jakby zapierał się o jakieś przetłłoczenie w bloku), w końcu niby się udało, ale wydawał przy odpalaniu straszliwe dźwięki, zupełnie jakby zębatka rozrusznika i koła zamachowego nie do końca się zgrywały :( Wywaliłem ustrojstwo i wróciłem do serii.
Mig faktycznie odpalał ze strzała, ale dźwięk był nie do zniesienia. Poza tym rozrusznik był większy i cięższy.
Jak chcesz się pobawić, to mam do sprzedania ;)

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 02 sty śr, 2013 8:28 am
autor: 2mouse
Nie jestem pewien, czy w mi16 jest jakaś różnica przy rozruszniku, ale my mamy rozrusznik z Berlinga, mniejszy, lżejszy i dostępny... :W

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 02 sty śr, 2013 6:26 pm
autor: Lord Devil
Staf bardzo schludnie to wyglada :Y

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 16 sty śr, 2013 11:42 pm
autor: operatorbazooki
Przeczytałem od dechy do dechy właśnie, super temat :)

Mam związane z nim jedno pytanie, będę się starał w swoim gti trochę też powalczyć ze zbędnymi kilogramami. Jak wygląda temat szyb z poliwęglanu? Czy to muszą być jakieś szyby z atestem, czy można sobie po prostu kupić materiał i zrobić takie samemu? Nie mówię tu o przedniej czy przednich bocznych ale tylne boczne i z klapy bagażnika? Trochę tam kg do urwania chyba jest?:)

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

: 17 sty czw, 2013 7:53 am
autor: stef
ja kupiłem odpowiedniej wielkości kawałki poliwęglanu i docinałem. Z tym, że mój ma grubość 1mm - a to bardzo mało, faluje itp szczególnie na klapie. Ale koszt był niewielki. Bunio ma spoko zrobione chyba 4mm. Kilka kg urwiesz ... nie wiem czy w seryjnym aucie ma to sens