Strona 22 z 27
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 27 lis wt, 2012 5:24 pm
autor: MiceK
Czyli moja maska w CTI też musiała być źle zrobiona, bo za cholerę nie można było jej spasować

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 31 gru pn, 2012 7:55 am
autor: stef
Silnik ze skrzynią włozony na przerobionych poduszkach siedzi dość ciasno.
Inspirując się projektem bunia zrobiłem porządek z cięgnami skrzyni przy okazji odpowiednio ustawiając lewarek zmiany biegów. Parę łożysk a tak cieszą - polecam każdemu nawet do cywilnego auta.
Teraz zacznie się najprzyjemniejsza robota - czyli układanie wiązek i całego osprzętu no i przede wszystkim głowica. Teraz powinno być już z górki

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 31 gru pn, 2012 12:37 pm
autor: buniooo
bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 31 gru pn, 2012 1:04 pm
autor: moralez
Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie

Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 3:02 pm
autor: stef
buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?
Chcę zrobić mechanikę ale na razie nie było czasu się za to zabrać ... zobaczymy czy się uda, jak nie to zostanie hydro i tyle.
Niestety nie pamiętam, gdzieś to miałem ale teraz nie potrafię odszukać ;/ (ale chyba chodzi Ci bardziej o odległość zaworu od tłoka przy TDC?)
moralez pisze:Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie

Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Hehe, nie widzieliście jeszcze moich drzwi ... Co do walki to może nie na każdym po prostu teraz robię powoli i dokładniej i staram się wywalić wszystko co zbędne
Z tego co wstępnie wyliczyłem powinno zniknąć ok. 60kg w stosunku do tego co było, czyli:
- maska laminat
- klapa laminat
- poliwęglan z tyłu
- lekkie felgi
- brak nagrzewnicy itp
- akumulator żelowy
- szyby na korbki
- odchudzona wiązka elektryczna (brak centralnego zamka) itp.
a gotowe auto trzeba będzie zważyć a nie dywagować na temat domniemanej masy

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 5:12 pm
autor: buniooo
wlasnie w gmp zawor nie jest tak blisko tloka jak przy wspolotwarciu kiedy zamyka sie zawor wydechowy a otwiera ssacy i tlok leci na dol.
Jak sprawdzales/liczyles CR?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 7:48 pm
autor: stef
A widzisz nigdy nie zagłębiałem się w temat ... więc zapewne jest jak mówisz
Co do CR to masz wzór:
CR = CV + CCV / CCV
CV = pojemność cylindra
CCV = pojemność komory spalania
W wyliczeniu pojemności komory spalania nie można zapomnieć o wszystkim tym co jest nad tłokiem w TDC.
Pojemność komory głowicy czy wcięc w tłokach najłatwiej zmierzyć wlewając w nie olej.
Jako podpowiedź powiem, że u mnie w splanowanej głowicy o 1mm wyszło 35,5ml a pojemność wcięć w tłoku wynosi 2,3ml (dla DFW to 0,9ml) i przy uszczelce 1,44mm CR wychodzi
11,3:1
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 9:06 pm
autor: kubas
Jakie dałeś podkładki pod nowe wodziki ? Stożki jakieś? Ja bym to na deszczowe dni jeszcze zabezpieczył jakimiś osłonkami

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 9:50 pm
autor: stef
właśnie o to chodzi, że nie dawałem żadnych

nie ma potrzeby. Ja nawierciłem "wybieraki", przez to śruba 6 i z drugiej strony nakrętka potem na to łożysko i znowu nakrętka. Możliwość ruchu jest bardzo duża. Jedynie w "elce" był problem i nie pozwalało wykonać ruchu lewarkiem do przodu. Ale odpowiednio przeginając "elkę" w stosunku do łożyska jest idealnie. Nie instalowałem również łożyska tego długiego cięgna, które mocowane jest do sanek. Dlatego, że odpowiada to jedynie za dalikatny ruch lewo prawo, a u mnie nie było to wyrobione. Bunioo to zrobił i musiał pokombinować ze skracaniem, gięciem i spawaniem (z tego co widzę po zdj), Ja spawałem jedynie przy najdłuższym cięgnie do zmiany biegów (stoczone łby śrub do rurki)
PS. a samochód raczej nie będzie jeździł po mokrym chyba, że zaskoczy mnie deszcz a nawet jeżeli to nie sądzę, żeby miało to jakiś destrukcyjny wpływ na łożyska
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 sty wt, 2013 9:53 pm
autor: grzesiek309
Nieźle lecisz z tym odchudzaniem

Podoba mi się to

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 02 sty śr, 2013 1:35 am
autor: d_ARC
stef pisze:buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?
Z tym z Xantii, to trzeba potestować. Miałem z diesla z przekłądnią, kręcił jak szalony, ale najpierw nie mogliśmy zmieścić (jakby zapierał się o jakieś przetłłoczenie w bloku), w końcu niby się udało, ale wydawał przy odpalaniu straszliwe dźwięki, zupełnie jakby zębatka rozrusznika i koła zamachowego nie do końca się zgrywały

Wywaliłem ustrojstwo i wróciłem do serii.
Mig faktycznie odpalał ze strzała, ale dźwięk był nie do zniesienia. Poza tym rozrusznik był większy i cięższy.
Jak chcesz się pobawić, to mam do sprzedania

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 02 sty śr, 2013 8:28 am
autor: 2mouse
Nie jestem pewien, czy w mi16 jest jakaś różnica przy rozruszniku, ale my mamy rozrusznik z Berlinga, mniejszy, lżejszy i dostępny...

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 02 sty śr, 2013 6:26 pm
autor: Lord Devil
Staf bardzo schludnie to wyglada

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 16 sty śr, 2013 11:42 pm
autor: operatorbazooki
Przeczytałem od dechy do dechy właśnie, super temat
Mam związane z nim jedno pytanie, będę się starał w swoim gti trochę też powalczyć ze zbędnymi kilogramami. Jak wygląda temat szyb z poliwęglanu? Czy to muszą być jakieś szyby z atestem, czy można sobie po prostu kupić materiał i zrobić takie samemu? Nie mówię tu o przedniej czy przednich bocznych ale tylne boczne i z klapy bagażnika? Trochę tam kg do urwania chyba jest?:)
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 17 sty czw, 2013 7:53 am
autor: stef
ja kupiłem odpowiedniej wielkości kawałki poliwęglanu i docinałem. Z tym, że mój ma grubość 1mm - a to bardzo mało, faluje itp szczególnie na klapie. Ale koszt był niewielki. Bunio ma spoko zrobione chyba 4mm. Kilka kg urwiesz ... nie wiem czy w seryjnym aucie ma to sens