Strona 4 z 6
					
				Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 16 lip pn, 2012 10:34 pm
				autor: TheMocarz
				Zabralem sie dzis za regulacje tps'a no i problem ma byc 0,20-0,25 V a da sie zejsc max do 0,67V. Jak mam to rozwiazac? Silnik w ogole juz nie chce odpalic, pomocy chlopaki 

 walniety tps czy cos innego czy moze ja cos zle robie chociaz wg instrukcji ktora sobie tam sciagnalem hmm
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
 
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 16 lip pn, 2012 10:44 pm
				autor: cyborg
				A masz cofniety nastawnik przepustnicy maksymalnie?  Tzw. "silniczek krokowy"? Jesli tak to masz uszkodzony TPS, jesli nie to cofnij najpierw zderzak nastawnika
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 16 lip pn, 2012 10:53 pm
				autor: TheMocarz
				mam cofniety bo specjalnie kupilem baterie i sie tam bawilem wsuwanie i wysuwanie bo w instrukcji kazali kilka razy haha fajna zabawa xD No dobra to trzeba kupic na szrocie jakis tps
			 
			
					
				Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 17 lip wt, 2012 1:06 pm
				autor: TheMocarz
				Skoro jest rozwalony tps to postanowilem rozwiercic te mocowania zeby dalo sie go przekrecic jeszcze bardziej no i udalo mi sie dobic do 0,23V przykrecilem wszystko poskladalem a auto zachowuje sie tak jak wczesniej czyli nawet nie odpala... Moze sie myle ze to powinno na zepsutym dzialac mimo napiecia a moze cos jest bardziej roztegowane. Aa zauwazylem ze brakuje jednego podcisnieniowego, przy wtrysku jest zatkany jakas srubka a w okolicach serwa jest krociec wolny, to chyba nie tak ma byc a skoro jest to dlaczego tak zostalo to zrobione i na co wplywa?
Pozdrawiam
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 1:40 pm
				autor: marcpol
				Czujnik masz teraz na pewno uszkodzony.
Jakie masz napięcie referencyjne na wtyczce czujnika położenia przepustnicy (tps)? Czy nic fizycznie nie blokuje przepustnicy - luz jałowy linki prawidłowy, przepustnica czysta, bez uszkodzeń?
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:03 pm
				autor: TheMocarz
				A więc tak, luz linki hmmm troszkę za luźna jakby była ale jak próbuję spinką wyregulować to się przepustnica otwiera więc jest ok na moje oko. Sama przepustnica czysta i bez uszkodzeń a co do tego napięcia to nie bardzo rozumiem o co chodzi, w max przekręceniu w stronę przeciwną niż kabina jest ok 0,67V i nie da się zejść niżej tak jak pisałem no a powinno być 0,20-0,25 z tego co wiem. Silniczek oczywiście cofnięty przy pomiarach.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:11 pm
				autor: marcpol
				Pytam o napięcie odniesienia - napięcie do którego sterownik odnosi napięcie z czujnika (tps) aby poznać aktualną pozycję przepustnicy.
 Napięcie możesz zmierzyć na którymś styku(nie wiem, którym, wiec zmierz na wszystkich) wtyczki czujnika.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:19 pm
				autor: TheMocarz
				Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:19 pm
				autor: TheMocarz
				Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:20 pm
				autor: marcpol
				Zmierz na wtyczce idącej z instalacji, nie na czujniku. Włącz zapłon.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 2:22 pm
				autor: TheMocarz
				No mierze na wtyczce którą odłączam od czujnika i tam sa 4 styki i jakbym nie mierzył to zawsze jest 0 na włączonym zapłonie oczywiście.
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 4:33 pm
				autor: cyborg
				Mierzy sie chyba na skrajnych, powinno byc dokladnie 5V. Jesli nie masz w ogole napiecia to masz albo uszkodzony przewod od 
ECU albo sam ECU
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 18 lip śr, 2012 9:49 pm
				autor: TheMocarz
				Trochę mnie to wszystko martwi, ale sprawdzę to jutro jeszcze
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 20 lip pt, 2012 8:23 pm
				autor: TheMocarz
				Napięcie pomiędzy dwoma skrajnymi stykami wynosi dokładnie 5,06V  

  czyli jest ok jak rozumiem.
ALE nie mogę nigdzie dostać tego cholernego tps'a  

 zostałem uprzejmie poinformowany, że już tego nie produkują, jakoś w następnym tyg wybiorę się do jeszcze jednego szroto-sklepu specjalizującego się w CIT/PEU ale tam to tylko używka. Dlatego pytanie czy ktoś ma może taki sprzęcik na zbyciu, z chęcią odkupie sprawny za rozsądną cene  
  
  poratujcie to biedne TU1M.
 
			 
			
					
				Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
				: 21 lip sob, 2012 11:09 am
				autor: cyborg
				To bardzo popularny uklad wtryskowy, jezdzi na tym masa samochodow, TPS moze byc od Uno, chyba Golfa 2, Cytryny, pewnie od innych aut gdzie jest ten sam wtysk Boscha