Strona 4 z 6

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 16 lip pn, 2012 10:34 pm
autor: TheMocarz
Zabralem sie dzis za regulacje tps'a no i problem ma byc 0,20-0,25 V a da sie zejsc max do 0,67V. Jak mam to rozwiazac? Silnik w ogole juz nie chce odpalic, pomocy chlopaki :smile: walniety tps czy cos innego czy moze ja cos zle robie chociaz wg instrukcji ktora sobie tam sciagnalem hmm

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 16 lip pn, 2012 10:44 pm
autor: cyborg
A masz cofniety nastawnik przepustnicy maksymalnie? Tzw. "silniczek krokowy"? Jesli tak to masz uszkodzony TPS, jesli nie to cofnij najpierw zderzak nastawnika

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 16 lip pn, 2012 10:53 pm
autor: TheMocarz
mam cofniety bo specjalnie kupilem baterie i sie tam bawilem wsuwanie i wysuwanie bo w instrukcji kazali kilka razy haha fajna zabawa xD No dobra to trzeba kupic na szrocie jakis tps

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 17 lip wt, 2012 1:06 pm
autor: TheMocarz
Skoro jest rozwalony tps to postanowilem rozwiercic te mocowania zeby dalo sie go przekrecic jeszcze bardziej no i udalo mi sie dobic do 0,23V przykrecilem wszystko poskladalem a auto zachowuje sie tak jak wczesniej czyli nawet nie odpala... Moze sie myle ze to powinno na zepsutym dzialac mimo napiecia a moze cos jest bardziej roztegowane. Aa zauwazylem ze brakuje jednego podcisnieniowego, przy wtrysku jest zatkany jakas srubka a w okolicach serwa jest krociec wolny, to chyba nie tak ma byc a skoro jest to dlaczego tak zostalo to zrobione i na co wplywa?
Pozdrawiam

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 1:40 pm
autor: marcpol
Czujnik masz teraz na pewno uszkodzony.

Jakie masz napięcie referencyjne na wtyczce czujnika położenia przepustnicy (tps)? Czy nic fizycznie nie blokuje przepustnicy - luz jałowy linki prawidłowy, przepustnica czysta, bez uszkodzeń?

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:03 pm
autor: TheMocarz
A więc tak, luz linki hmmm troszkę za luźna jakby była ale jak próbuję spinką wyregulować to się przepustnica otwiera więc jest ok na moje oko. Sama przepustnica czysta i bez uszkodzeń a co do tego napięcia to nie bardzo rozumiem o co chodzi, w max przekręceniu w stronę przeciwną niż kabina jest ok 0,67V i nie da się zejść niżej tak jak pisałem no a powinno być 0,20-0,25 z tego co wiem. Silniczek oczywiście cofnięty przy pomiarach.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:11 pm
autor: marcpol
Pytam o napięcie odniesienia - napięcie do którego sterownik odnosi napięcie z czujnika (tps) aby poznać aktualną pozycję przepustnicy.

Napięcie możesz zmierzyć na którymś styku(nie wiem, którym, wiec zmierz na wszystkich) wtyczki czujnika.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:19 pm
autor: TheMocarz
Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:19 pm
autor: TheMocarz
Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:20 pm
autor: marcpol
Zmierz na wtyczce idącej z instalacji, nie na czujniku. Włącz zapłon.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 2:22 pm
autor: TheMocarz
No mierze na wtyczce którą odłączam od czujnika i tam sa 4 styki i jakbym nie mierzył to zawsze jest 0 na włączonym zapłonie oczywiście.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 4:33 pm
autor: cyborg
Mierzy sie chyba na skrajnych, powinno byc dokladnie 5V. Jesli nie masz w ogole napiecia to masz albo uszkodzony przewod od
ECU albo sam ECU

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 18 lip śr, 2012 9:49 pm
autor: TheMocarz
Trochę mnie to wszystko martwi, ale sprawdzę to jutro jeszcze

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 20 lip pt, 2012 8:23 pm
autor: TheMocarz
Napięcie pomiędzy dwoma skrajnymi stykami wynosi dokładnie 5,06V 8)7 czyli jest ok jak rozumiem.
ALE nie mogę nigdzie dostać tego cholernego tps'a :x zostałem uprzejmie poinformowany, że już tego nie produkują, jakoś w następnym tyg wybiorę się do jeszcze jednego szroto-sklepu specjalizującego się w CIT/PEU ale tam to tylko używka. Dlatego pytanie czy ktoś ma może taki sprzęcik na zbyciu, z chęcią odkupie sprawny za rozsądną cene :) :) poratujcie to biedne TU1M.

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

: 21 lip sob, 2012 11:09 am
autor: cyborg
To bardzo popularny uklad wtryskowy, jezdzi na tym masa samochodow, TPS moze byc od Uno, chyba Golfa 2, Cytryny, pewnie od innych aut gdzie jest ten sam wtysk Boscha