Strona 4 z 13
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 14 paź pn, 2013 10:55 pm
				autor: grzesiek309
				Hmm, możliwe. W 309 czujnik do kontrolki jest mały, a ten do wskazówki wyraźnie większy. U mnie na termostacie siedzi taki malutki. Jutro z ciekawości sprawdzę do czego jest 

 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 15 paź wt, 2013 7:19 am
				autor: mlody333
				Zapomniałem dodać wszystkie kable podłączałem odpowiadającymi sobie numerami, poza kablem m25, który połączyłem z 14 z wiązki bo inaczej nie pasowało. Znowu trochę dłubałem, ale nic mi nie wyszło. Co do obrotomierza i temperatury jakoś sobie poradzę gorzej jest z usprawnieniem oświetlenia. Ma ktoś jakiś pomysł?
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 20 paź ndz, 2013 9:57 pm
				autor: mlody333
				Korzystając z wolnego piątku i soboty oraz poprawy pogody popracowałem trochę przy samochodzie. Wymieniłem wahacze, tarcze Brebo, zaciski na własnoręcznie zregenerowane zaciski z 206 oczywiście z klockami i nowe elastyczne przewody hamulcowe. Peugeot wreszcie hamuje jak należy 

. Niestety przez nieuwagę uszkodziłem manszetę wewnętrzną i pojawił się wyciek smaru. Naprawiłem to metodą partyzancką czyli zakleiłem sylikonem. Następnym razem planuję zmianę amorów i wtedy do wymiany pójdzie manszeta. Nigdy nie wyjmowałem półosi. Wiem jak rozkręcić przy zwrotnicy, ale nie wiem co dalej. Półoś daje się wyciągnąć ze skrzyni czy jest tam jakoś przykręcona? W wolnej chwili muszę jeszcze poprawić licznik.
 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 20 paź ndz, 2013 10:06 pm
				autor: Martinoo
				mlody333 pisze:Korzystając z wolnego piątku i soboty oraz poprawy pogody popracowałem trochę przy samochodzie. Wymieniłem wahacze, tarcze Brebo, zaciski na własnoręcznie zregenerowane zaciski z 206 oczywiście z klockami i nowe elastyczne przewody hamulcowe. Peugeot wreszcie hamuje jak należy 

. Niestety przez nieuwagę uszkodziłem manszetę wewnętrzną i pojawił się wyciek smaru. Naprawiłem to metodą partyzancką czyli zakleiłem sylikonem. Następnym razem planuję zmianę amorów i wtedy do wymiany pójdzie manszeta. Nigdy nie wyjmowałem półosi. Wiem jak rozkręcić przy zwrotnicy, ale nie wiem co dalej. Półoś daje się wyciągnąć ze skrzyni czy jest tam jakoś przykręcona? W wolnej chwili muszę jeszcze poprawić licznik.
 
odkrecasz półoś od zwrotnicy , wysuwasz ze zwrotnicy i ze skrzyni. Nie ma wiecej miejsc gdzie jest przykrecona. Pamietaj by wymienic przy okazji uszczelniacz półosi
 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 20 paź ndz, 2013 10:09 pm
				autor: Manwe
				półoś jest tylko wsadzona do skrzyni może być konieczna wymiana uszczelniacza, dłuższa półoś jest jeszcze złapana w dolnej łapie silnika na dwie specjalne śruby trzeba odkręcić nakrętki na 11 prawie do końca i obrócić łby śrub tak żeby łapki nie blokowały łożyska
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 26 paź sob, 2013 7:00 pm
				autor: mlody333
				wracając do tematu licznika, który zamontowałem, ale nie miał podświetlania. Zgodnie z instrukcją z forum podpiąłem kierunkowskazy, do przewodów w tablicy rozdzielczej. Działają elegancko. w kostce na bocznej ścianie znalazłem przewód od czujnika temperatury, w kostkę wpiąłem nowy przewód i przeciągnąłem do licznika w kostkę 10, 6 pin. Odpaliłem samochód i po chwili zaczął pokazywać temperaturę 

). Do szczęścia brakowało podświetlenia. Tak jak ktoś pisał podpiąłem je z kabelka od postojówek i masy. Zadziałało 

). Pozostał obrotomierz. Znalazłem kabelek nr 112, w kostce obok skrzynki elektrycznej, i pociągnąłem go pod obrotrek. Następnie podłączyłem zasilanie obrotomierza. Po uruchomieniu silnika, nic nie działało, zamieniłem przewody zasilające i obrotomierz zaczął się obracać w 2 stronę??? Kiedy trzymałem kabel 112 i masę czułem w palcach pulsowanie. Nie mam pojęcia co się stało, że obrotomierz nie działa. Ma ktoś jakiś pomysł??? Poskładałem całość przejechałem się zrobiło się chyba zwarcie i padł wskaźnik temperatury. Tzn. jak kluczyk jest wyłączony to wskazuje temp. ok. 70 stopni. Po przekręceniu opada na 0 i tak już zostaje. 
- czy obrotomierz jest padnięty?
- czy da się spalić czujnik temp/ ewentualnie wskaźnik?
 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 26 paź sob, 2013 7:26 pm
				autor: grzesiek309
				Wskaźnik tem. na wyłączonym zapłonie zawsze stoi na około 70st. 
Czujnika raczej nie spalisz 

 Skoro wskaźnik opada, to też nie jest spalony. Gdzieś po drodze coś masz powalone w wiązce.
Ktoś (cejot?) kiedyś opisywał sposób podłączenia obrotka na diodach. Poszukaj, może pomoże 

 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 26 paź sob, 2013 7:40 pm
				autor: mlody333
				grzesiek309 pisze:Wskaźnik tem. na wyłączonym zapłonie zawsze stoi na około 70st. 
Czujnika raczej nie spalisz 

 Skoro wskaźnik opada, to też nie jest spalony. Gdzieś po drodze coś masz powalone w wiązce.
Ktoś (cejot?) kiedyś opisywał sposób podłączenia obrotka na diodach. Poszukaj, może pomoże 

 
Skąd wiadomo, że to obrotomierz na didach? Wiem tylko, że ma 3 kabelki 112 i dwa zielony i biały.
 
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 26 paź sob, 2013 7:48 pm
				autor: grzesiek309
				Chodzi o to, że do podłączenia użyte zostały diody. Nie pamiętam jak to dokładnie działało. 
Gdzieś mi się walał po garażu własnoręcznie machnięty schemat podłączenia obrotka, który w moim pugu działał. Niestety chyba go ostatnio wyrzuciłem.
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 27 paź ndz, 2013 1:39 pm
				autor: mlody333
				Grzesiek miałeś racje co do wskaźnika temperatury. Podłączyłem nowy przewód i jest ok. Stary musiał gdzieś tracić styk i raz działał, innym razem nie. Co do obrotomierza, to zauważyłem, że jak dotyka się kablem masy to wskazówka obrotomierza reaguje, skacze. Jak szybko dotykam masy to podnosi się coraz wyżej. Czyli obrotomierz działa. W schemacie haynsa jest informacja o tym, że sygnał obrotomierza idzie z komputera. Chociaż jak pisałem kiedy trzymałem kabelki 112 i masę to czułem  lekkie impulsy. Może spróbować podpiąć do kompa??
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 27 paź ndz, 2013 1:58 pm
				autor: moralez
				Obrotomierz bierze sygnał z cewki jeśli masz wtrysk boscha.
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 27 paź ndz, 2013 2:06 pm
				autor: mlody333
				Tak mam wtrysk boscha. Podpiąłem kabel z sygnałem 112 i biały 32 (chyba zasilanie) podłączyłem masę i nic.Jedynie jak już pisałem kiedy stukam kabelkiem masowym to wskazówka skacze.
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 11 lis pn, 2013 12:09 pm
				autor: mlody333
				W ostatnim czasie ujawniła się kolejna usterka w Pugu. Początkowo myślałem, że to problem ze zbieżnością, ale chyba to nie jest to. Samochód jeździ prosto, ale czasem po skręceniu kół w lewo słychać grube brzdąknięcie (sprężyna) i wtedy po puszczeniu kierownicy ściąga w lewo. Zakręcę w prawo o 1 obrót kierownicy i znowu jeździ się prosto. Kierownica odbija normalnie i nic nie ściąga, aż do kolejnego brzdąknięcia. Mam wrażenie, że to wina czegoś w kolumnie mcphersona (sprężyna??). Może ma ktoś jakieś sugestie? Przyznam, że jest to irytujące.
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 11 lis pn, 2013 12:54 pm
				autor: pawel
				Łożyska kolumn MCPhersona do wymiany.
			 
			
					
				Re: Peugeot 205 Kielce
				: 03 sty pt, 2014 9:59 pm
				autor: mlody333
				Kolumny mcphersona zakupione leżakują w piwnicy i czekają na wiosenny montaż na świeżym powietrzu.
Ponad to zakupiłem felgi 14 tki, tak że zaciski z 206 wejdą pod nie bez problemu:
Okazało się, że są to felgi atiwe ET 22 J6 R 14 KBA41419. Niestety zostały odnowione. Piszę niestety ponieważ poprzedni właściciel niezbyt fachowo je przygotował do malowania i użył zbyt grubego materiału ściernego, zostały rysy, a część napisów stałą się mało widoczna. Czytałem że te felgi były ory dodatkami, ale pewności nie mam. Może ktoś to potwierdzić?