Strona 4 z 7

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 7:14 pm
autor: woocash
no dawaj dawaj... bo mnie dopadają czarne myśli nt gentry /turbo, swap, manual etc./

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 13 paź pn, 2014 9:47 pm
autor: dzikson
To jeszcze, aby dokończyć wątek: INSTALACJA LPG

Jakkolwiek auto kupiłem już z instalacją gazową, to było w niej sporo do poprawy, jak kto woli do optymalizacji.

Wymiana szczelinowego miksera o przekroju 38mm na otworkowy 34mm pozwoliła zmniejszyć spalanie wahające się między 10 a 12 litrów do poziomu 8,5 l/100km. W tym czasie wpadł też nowy reduktor.

Mikser szczelinowy to zło. Gaz jest kiepsko rozpylany i gorzej się spala. W dodatku im większy przekrój miksera, tym z reguły większe spalanie. Owszem, jest to element, który niekorzystnie zwęża kanał dolotowy, ale trzeba tu wybrać sensowny kompromis. Dla porównania średnica kanału w kolektorze ssącym to 39mm, więc nie tak wiele więcej (mierzyłem na kolektorze z TU1M, bo taki mam akurat luzem).
mikser szczelinowy - zły mikser ]:>
mikser szczelinowy - zły mikser ]:>
Gdy skończyła się dziesięcioletnia legalizacja buli Stako 35l (365x180mm), dającej realnie 30,5 litra pojemności i ok.360km zasięgu, pod autem wylądowała 44 litrowa butla Bormech (600x200). Testy zasięgu i pojemności jeszcze trwają, choć z zablokowanym pływakiem nalewałem tam już 44,5 litra :o
Z warszawskich i krakowskich doświadczeń wiemy, że większej butli już się pod bagażnikiem nie zmieści. Można co najwyżej zdobyć się na butlę z wykorzystanym środkiem i zyskać tym sposobem dodatkowe 4 litry.

Korzystnym patentem jest montaż przekaźnika, który odcina zasilanie pompy paliwa, gdy auto przełącza się na lpg. Leciwa pompa dostaje wolne i oszczędzamy sporo prądu. Przy ponownym przełączeniu na benzynę nie miałem nigdy problemów z odpowiednim ciśnieniem, wszystko idzie gładko.
Przekaźnik - typowy, taki sam jak przekaźnik dla pompy paliwa, zlokalizowany obok niego, w schowku pasażera.
Sygnał - pociągnięty z elektrozaworu na reduktorze. Gdy elektrozawór się otwiera, przekaźnik odcina prąd na pompie.
Proste w wykonaniu, dla chętnych podsunę schemat.

Na koniec jeszcze dwie pocztówki z dzisiaj.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 13 paź pn, 2014 11:01 pm
autor: fila1223
Muszę ci powiedzieć że bardzo mi się ta twoja furka podoba :)

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 23 paź czw, 2014 6:31 pm
autor: dzikson
Incydent rumuński, ale też wcześniejsze przygody nauczyły mnie, że zderzak w 205tce to mit. To raptem atrapa zderzaka, która dobrze chroni przed owadami, ale jeśli np. delikatnie złapiesz przodem słupek, to on niechybnie przywita się z Twoją chłodnicą, a ta z tej radości będzie miała mokro.

Dłuższy czas chodził za mną pomysł, który wreszcie udało się skierować do realizacji.
To jest mój NOWY, LEPSZY ZDERZAK:
DSC_0169.jpg
Wygląda niepozornie, ale te 2,5kg żelaza grubego na 10mm ma w sobie ukryty potencjał.
Dodaje +15 do obrony przed dziką fauną i florą, a jednocześnie +10 do waleczności :mrgreen:

Znajomy z fanklubu wyspawał sobie z ceownika podkładkę pod cały zderzak, szynę na całą szerokość auta, konkretnie. Gdy tak przygotowany trafił sporego dzika, bydlę skapitulowało na miejscu, a 205tka pojechała dalej... do blacharza :wink:
U mnie rozwiązanie mniejszego kalibru, nie jest aż tak pancernie, ale sarence dałbym radę :P
205 "Deer Hunter"
205 "Bloody Harvester"
Oby ten upgrade nigdy mi się nie przydał...

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 23 paź czw, 2014 6:34 pm
autor: woocash
wszystko spoko, ale jeśli trafisz nie łanię a prawnika po wtargnięciu na jezdnię, to możesz mu płacić rentę za nielegalne orurowanie...

czy jestem przewrażliwiony? :mrgreen:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 23 paź czw, 2014 7:47 pm
autor: RafGentry
Dzikson, rozumiem że to wzmocnienie naszykowałeś specjalnie z myślą o tripie AD 2015?

Bo w sumie po co hartować furę na parkingowe obcierki i niewinne miejskie stłuczki :lol:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 24 paź pt, 2014 1:20 pm
autor: Vroobell205
Dzikson ty trochę jak z Mad Maxa jesteś!
Pozytywnie oczywiście.
Obrazek

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 24 paź pt, 2014 7:24 pm
autor: dzikson
Michale, wywołałeś wilka z lasu :twisted:
Zdjęcie jak na zamówienie:
DSC_0172.jpg
Chłopaki z miejscowego złomu latają tym sprzętem po pobliskiej żwirowni, w sumie ok.10ha terenu weekendami ujeżdżanego przez terenówki. Na najbliższą "sesję treningową" zabieram się z nimi 8)
Nawet nie zgadujcie co to było za auto, powiem tylko tyle, że ten półtoralitrowy Japończyk stał się zaskakująco agresywny i bezkompromisowy.
woocash pisze:(...) ale jeśli trafisz prawnika po wtargnięciu na jezdnię
Prawnik, jako papuga, podpada pod "dziką faunę i florę", czyli damy radę :P

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 24 paź pt, 2014 7:34 pm
autor: woocash
Prawnik, jako papuga, podpada pod "dziką faunę i florę", czyli damy radę
8)7 8)7 8)7

ano zapomniałem :mrgreen:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 25 paź sob, 2014 11:43 am
autor: Vroobell205
10/10 pkt za stylizacje :)

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 25 paź sob, 2014 12:59 pm
autor: simon3
Honda Civic 5d V-gen :)

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 25 paź sob, 2014 1:09 pm
autor: jarema205
A ja myślałem, że to Lanos 8)7
Swoją drogą chyba u siebie też coś takiego zamontuję, bo raz dostałem z "haka" od dostawczaka 8)7

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 25 paź sob, 2014 2:39 pm
autor: fila1223
Takiego civica bym przygarnął i do kjs zrobił ( oczywiście z panelami i szybami :P )

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 26 paź ndz, 2014 12:20 pm
autor: pyzio_dawca
Generalnie pomysł super, ale profil zrobiłby tam dużo lepsza robote niż płaskownik. Chyba ze przykrecilbys plaskownik cieńszą ścianką do przodu

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 26 paź ndz, 2014 12:38 pm
autor: dzikson
W komentarzach docierają do mnie właśnie głosy, że profil lub teownik byłby bardziej wytrzymały, a przy tym lżejszy.
Lżejszy na pewno nie, nawet gdyby ścianki miał cieńsze. Wytrzymały raczej tak, ale czy nam rzeczywiście o to chodzi?
Przecież zderzaki współcześnie są właśnie tak projektowane, aby absorbowały siłę uderzenia, a nie przekazywały ją dalej. Ma się wygiąć, ma punktowe uderzenie rozłożyć na większą powierzchnię i tyle.

Z resztą, o czym my tu mówimy - fabryczne wąsy zderzaka to tylko blacha 4mm montowana na dwóch śrubach do podłużnicy, więc cokolwiek byśmy nie dodali, to one będą najsłabszym punktem konstrukcji.
Warto również mieć na uwadze, że taki profil trzeba od środka przykręcić na niezbyt długie śruby zderzaka, a zaprawdę powiadam Wam, miejsca do kręcenia też nie ma tam zbyt wiele.