Strona 4 z 7
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 04 sty ndz, 2015 5:02 pm
				autor: grzesiek309
				Zawsze mam z tym problem. Popros kogoś żeby ruszał zwrotnicą jak będziesz naciskał na wahacz. 
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 04 sty ndz, 2015 5:28 pm
				autor: woocash
				Pilne pilne i nie napisał czy śruba została  

 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 04 sty ndz, 2015 7:02 pm
				autor: Manwe
				poluzuj śrubę mocującą wahacz w mostku zawieszenia i weź grubszy pręt 

 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 3:22 pm
				autor: mulec
				Udało się, dzieki za szybką odpowiedź, śruby nie było 

 pomogło ruszanie zwrotnicą.
 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 8:10 pm
				autor: mulec
				Spodziewałem się że będzie dużo zabawy przy tym pugu ale to co się przy nim dzieje to masakra... wymieniałem przewody elastyczne z przodu i oczywiście zerwał się gwint i został w zacisku, w drugim urwał się odpowietrznik... 
Chce zmienić tarcze a tu ZONK, po obu stronach wszystkie śruby mocujące maja zerwane łby i nie wiem jakim cudem tarcze się trzymają... i co teraz zrobić, piasta do wymiany ? Czy jest jakiś domowy sposób na wywalenie resztek śrub z gwintu piasty.
Dla ciekawskich zdjęcia, dla mnie jakieś porady ?
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 8:43 pm
				autor: fila1223
				te śruby to tylko trzymają tarczę na czas montażu, normalnie dociskana jest kołem
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 10:51 pm
				autor: pyzio_dawca
				Odpowietrzniki to standard, zacisk na stol wiertelko, gwintaczek, odpowietrznik nowy i git 

Co do tarcz to tych srub mogloby w ogole nie byc tylko wtedy troche ciezej zaklada się kolo, tylko po to sa, jak zalozysz i dokrecisz kolo to jest dociskana, a sruby blokuja jej ruch. Wiec tu spoko 

 Ale jak urwales gwint na przewodzie to nie mam pojecia. 
Jakby z autem byly tylko takie problemy to mechanicy nie mieli by na chleb 
 
Glowa do gory i dzialaj 

 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 11:49 pm
				autor: mulec
				Czyli żeby zdjąć te stare tarcze sugerujecie rozwiercić otwory ze śrubami i założyć nowe tarcze bez śrub ?
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 11:52 pm
				autor: pyzio_dawca
				Jezeli tarcze sie trzymaja to rozwierc te śrubki, moze jak sciagniesz tarcze to dasz rady wekrecic te srubki, ale to zupelni w niczym nie przeszkadza możesz smialo zlozyc bez nich 

 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 05 sty pn, 2015 11:53 pm
				autor: mlody333
				Moją metodą na takie zerwane śruby jest nawiercenie od pozostałej w piaście części śrubki wiertłem mniejszym niż jej średnica. W otwór wbijasz imbusa o właściwej średnicy (mniejszej niż wiertło) i wykręcasz śrubkę. Lepiej jest ją wkręcić do wewnątrz i tak wypadnie z drugiej strony, a jest zdecydowanie lżej, nie trzeba pokonywać oporu zardzewiałego wystającego gwintu śruby. U mnie ta metoda zawsze skutkuje. Powodzenia
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 06 sty wt, 2015 12:36 am
				autor: fila1223
				Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 06 sty wt, 2015 12:52 am
				autor: mulec
				fila1223 pisze:Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
No miałem, zaciski z 1.9 gti zregenerowane i czekają aż ogarnę felgę i opony do niej. Teraz chciałem pilnie mieć gotowy samochód na środę na starych zaciskach a tu taka niespodzianka 

. Michał będzie ogarniał dla mnie zaciski z 1.6 gti i narazie na tym pojeżdżę jak się uda...
 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 09 sty pt, 2015 9:41 pm
				autor: mulec
				Ciąg dalszy zabawy z hamulcami... Mam teraz zaciski 1.6 Gti kupiłem do nich nowe klocki i nowe tarcze (od 1.9gti żeby pasowało na bieda piastę) złożyłem to do kupy i klocki ledwo weszły na swoje miejsce (tłoczek zacisku był na maxa wciśnięty).
Teraz praktycznie nie ma luzu między tarczą a klockami, żeby przekręcić tarcze trzeba użyć bardzo dużej siły i czuć że trze o klocki. Co zrobiłem źle? 

  Jaki powinien być luz między nową tarczą i nowymi klockami? 
Dzięki za wcześniejsza i przyszłą pomoc 
a może tarcza zła? wymiary z pudełka:
247,4 średnica
34,3 osadzenie?
20,4 grubość
66 rozstaw?
 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 12 sty pn, 2015 7:42 pm
				autor: mulec
				Dobra, czas na podsumowanie dotychczasowych napraw puga:
- nowe wahacze TRW
- nowe końcówki drążka kierowniczego TRW
- nowe sztywne miedziane przewody hamulcowe
- komplet 4 nowych elastycznych przewodów hamulcowych
- zaciski z 1.6 GTI
- nowe klocki hamulcowe
- nowe wentylowane tarcze hamulcowe
- wymiana płynu hamulcowego
- 2 nowe linki hamulca postojowego
- tylne bębny zakupione na forum, ze szczękami, cylinderkami i całą reszta po przebiegu ok 1000km
- nowy filtr powietrza Purflux
- nowy filtr paliwa Purflux
- wymiana oleju na Total Quartz 10W40
- wymiana filtra oleju Purflux
- wymiana świec zapłonowych na Eyquem
- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2 nowe elastyczne przewody paliwowe idące z baku
- konserwacja podłogi od miejsca pod bakiem do końca tyłu (przód był OK)
Do zrobienia na dniach geometria zawieszenia (poleca ktoś coś w Krakowie w okolicach Ronda Matecznego?)
I teraz dziwna sprawa: w czasie przyśpieszania na każdym biegu pojawia się rytmicznie dudniący dźwięk coś w stylu "dyb dyb dyb dyb" wydaje mi się że dochodzi z przodu, im gwałtowniej przyśpieszam tym głośniej słychać po puszczeniu gazu cisza i spokój 

 Przy skręcaniu raczej nie słychać żeby dźwięk się nasilał.  CO TO MOŻE BYĆ ?
Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?
Można również polecać dobrego i taniego mechanika w Krakowie 

 
			 
			
					
				Re: 205 XR '91 by Mulec
				: 12 sty pn, 2015 8:26 pm
				autor: woocash
				Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?
 
niezupełnym odpowietrzeniem może..