Strona 4 z 7
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 10:26 pm
autor: gargli
Super. Ta debata o oponach dała mi trochę do myślenia. Aktualnie u mnie mam 2 rodzaje (i rozmiary) opon: na przedzie letnie 155/70/13 na tyle zimowe 165/70/13... obie pary nie wymieniane przez kilkanaście lat..

Jakie powinny być oryginalne rozmiarowo? Gdzie można to sprawdzić ?
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 10:30 pm
autor: elvispro
kartka na rancie drzwi kierowcy

masz info o ciśnieniach i rozmiarach
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 11:01 pm
autor: FrogsterPL
U mnie na kartce jest tylko info o 145 SR13 z tego co pamiętam

No ale cóż, uroki bieda wersji
Ja się chyba coraz bardziej skłaniam do tych całorocznych Hankooków, 145/80 R13
A w międzyczasie mnie jeszcze naszła chęć na zamontowanie czasowych wycieraczek... ale najpierw to chyba same wycieraczki musiałbym ogarnąć, bo sprężyny są zardzewiałe i chyba przez to za słabo dociskają wszystkie trzy wycieraczki. Szczególnie tylna potrafi nieźle pohałasować przeskakując po szybie...
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 11:08 pm
autor: fila1223
FrogsterPL pisze:U mnie na kartce jest tylko info o 145 SR13 z tego co pamiętam

No ale cóż, uroki bieda wersji
Ja się chyba coraz bardziej skłaniam do tych całorocznych Hankooków, 145/80 R13
A w międzyczasie mnie jeszcze naszła chęć na zamontowanie czasowych wycieraczek... ale najpierw to chyba same wycieraczki musiałbym ogarnąć, bo sprężyny są zardzewiałe i chyba przez to za słabo dociskają wszystkie trzy wycieraczki. Szczególnie tylna potrafi nieźle pohałasować przeskakując po szybie...
to nie sprężyny a trzpienie do których są przykręcone ramiona wycieraczek są zardzewiałe, wiem co mówię u mnie było tak samo
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 11:12 pm
autor: FrogsterPL
fila... ja Ci chyba jakiś pomnik postawię za tą całą pomoc
Da się toto jakoś doczyścić czy trzeba wymienić?
Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 11:26 pm
autor: gargli
elvispro pisze:kartka na rancie drzwi kierowcy

masz info o ciśnieniach i rozmiarach
chodziło mi o sprawdzenie "online" czyli jakie były przeznaczone dla tego modelu 1.4 GR 1992

auto stoi około 100 KM od miejsca mojego przebywania wiec kartki nie widzę

Re: Srebrny Potwór
: 18 kwie pn, 2016 11:31 pm
autor: FrogsterPL
Zajrzałem z ciekawości do książki "Sam naprawiam samochód - Peugeot 205" i oba rozmiary podane przez Ciebie (155/70, 165/70) są wpisane jako dopuszczalne. Generalnie niewiele z tej tabelki wynika, bo oprócz podziału benzyna/diesel, nie jest wskazane jaki rozmiar do którego silnika.
Re: Srebrny Potwór
: 19 kwie wt, 2016 6:51 pm
autor: gargli
Dzięki wielkie, będę się rozglądał. Poproszę jeszcze by ktoś mi sprawdził rozmiar na drzwiach
Re: Srebrny Potwór
: 28 kwie czw, 2016 12:28 pm
autor: FrogsterPL
Dziś Pug w końcu dostał nowe tablice... udało się dorwać magiczny numer, choć mało brakowało a przez pomyłkę by mi zaklepali "206"

Do tego jeszcze dwa ostatnie zdjęcia sprzed przerejestrowania

Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 11:49 am
autor: FrogsterPL
Pytanie: czy każda DwieściePiątka ma filtr paliwa? Bo chciałem już jakiś zamówić, ale jak sprawdziłem że były różne typy, to poszedłem sprawdzić do samochodu co jest (i czy w ogóle jest) u mnie. No i gapiłem się w komorę silnika chyba z kwadrans i nic nie znalazłem - jest co prawda jeden mały "brudnobiałożółty" pojemniczek, ale jest na nim napis Solex, umiejscowienie też w pobliżu gaźnika... a Solex filtrów paliwa chyba nie robił?
W ciemno zamówiłem też (na kiedyśtam, bo tanio

) nowe klocki ATE na przód (ciekaw jestem czy dobry rozmiar, ale po użeraniu się z 16" kołami w moim Mondeo nie chciało mi się jeszcze bawić z 13" Peugeota żeby zmierzyć) i filtr oleju (chciałem ponownie Purflux, ale cena była trochę przegięta więc tym razem będzie Bosch). Do tego nowy pasek klinowy (Contitech), bo stary też nie wygląda zbyt zachęcająco.
Niedługo będę jeszcze zamawiać olej, myślę że postawię na Valvoline MaxLife 5W40 (teraz fura ma 10W40, tylko nie pamiętam jakiej marki). Do tego chyba jeszcze zamówię płukankę, też Valvoline (chciałem Millersa, ale prawie żaden sprzedawca na Allegro nie ma takiego zestawu w ofercie, a jak już ma, to olej jest o ponad 20 zł droższy). Mam nadzieję, że mi się ten zabytek nie rozszczelni (a raczej nie rozszczelni bardziej*) po takich zabiegach
* - "bardziej", bo mam drobny wyciek oleju w miejscu gdzie skrzynia łączy się z silnikiem. Tylko nie mam pojęcia czy tamtędy wycieka olej silnikowy czy olej skrzyni biegów... Jakieś typy?

Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 12:08 pm
autor: fila1223
Filtr paliwa bedziesz miał po prawej stronie gdzieś pod pompą hamulcową. A wyciek obstawiam bardziej na skrzynie biegów, nabierz troche na palca i powąchaj olej ze skrzyni ma specyficzny słodkawy zapach
Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 7:32 pm
autor: FrogsterPL
Szukałem tego filtra i... nadal nic. Może po prostu go nie ma w gaźnikowych TU1?
Chociaż z drugiej strony, Ty też miałeś gaźnikowe TU1... a filtr paliwa miałeś, tak?

Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 9:06 pm
autor: fila1223
Taki mały pierdzielniczek jak od kosiarki

Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 9:12 pm
autor: simon3
A ten filt nie powinien sobie dyndać gdzieś w okolicach gaźnika?
Re: Srebrny Potwór
: 08 maja ndz, 2016 10:43 pm
autor: FrogsterPL
No właśnie ja już zerkałem chyba wszędzie gdzie się dało, szczególną uwagę przykładając do ściany grodziowej, ale także do wewnętrznych stron nadkoli (gdzieś w necie widziałem zdjęcie że ktoś tam miał filtr) i właśnie do okolic gaźnika. Blisko gaźnika jest jakiś plastikowy pojemniczek, ale więcej rurek jest do niego podłączonych, nie tylko dwie. No i tak jak pisałem, na tym pojemniczku też jest napis Solex, więc to raczej filtr nie jest.