Strona 32 z 53
Re: 205 Lodołamacz
: 17 lis pn, 2014 12:01 am
autor: RafGentry
woocash pisze:Niby taki daily driver a to naprawdę fajna sztuka. No i niemal nic nie pali.... Z moich kalkulatorowych wyliczeń wynika że... 4.3/100?
Dzięki za słowa otuchy dla dieselka. Tak dla ścisłości - przez ostatni tydzień zrobiłem 1029 kilometrów na 46 litrach. Wychodzi 4.47 l na sto... Ale narzekać nie zamierzam. Ponad tysiak zasięgu na jedym baku to zawsze miły gest ze strony poczciwego klekota.
Zauważyłem, że ważne jest ciśnienie w oponach. Dbam o to, żeby było zgodne z zaleceniami producenta, czyli 2.0. Komfort może nieco niższy, niż jazda na lekkim kapciu, ale za to pozwala utrzymywać spalanie na niższym poziomie.
Tu parę fot dieselka z wyprawy do Zabrza. Nie dawałem rady w pościgu za dwoma Gentry, dobrze że chociaż tym razem zdążyłem ustawić się do foty nie tylko z Trabantem
Re: 205 Lodołamacz
: 17 lis pn, 2014 1:28 am
autor: woocash
oj tam oj tam pościgu od razu...
przypomniały mi się dawne czasy....
prędkość przejazdu na klasykach była dla mnie dobijająca

ale rozumiem - chodziło o to, by jak najwięcej samochodów mogło dojechać na miejsce w całości.
Re: 205 Lodołamacz
: 24 lis pn, 2014 2:40 pm
autor: RafGentry
Pierwsze przygruntowe przymrozki za nami - nadszedł czas, by zmienić obuwie. Wróciły zatem 14-stki z Gentry.
Oprócz tego w weekend wykorzystałem w końcu zawartość zielonego pudełeczka Valeo. Dieselek dostał nowe zamki drzwi i klapy.
W wolnym czasie kolejne drobne poprawki, bo w daily driverze zawsze coś do roboty jest

Re: 205 Lodołamacz
: 24 lis pn, 2014 2:54 pm
autor: jarema205
Na felgach z Gejtry wygląda zajefajnie

Re: 205 Lodołamacz
: 01 gru pn, 2014 12:41 am
autor: RafGentry
Szukałem zimy i znalazłem...
Na dieselku to jak zwykle wrażenia nie zrobiło. Za to pozował cierpliwie
Re: 205 Lodołamacz
: 04 gru czw, 2014 6:36 pm
autor: RafGentry
Update: wczoraj wymieniłem akumulator na bardziej zimowy. Po miesiącu jazdy z Boschem Silver 54 ah stwierdziłem, że to jednak za słaba bateria do diesla. Po nocy na mrozie kręciła już nie tak żwawo, a nie mogę sobie pozwolić na niespodzianki.
Poprzednio miałem 80-tkę, ale niestety w końcu zdechła, na tą zimę musi wystarczyć 74-ka.
Ciekaw jestem, jakie wozicie baterie w swoich dieslach...
Re: 205 Lodołamacz
: 04 gru czw, 2014 9:51 pm
autor: moralez
W berlingo ostatnio wymienialem aku bo coraz slabiej krecil nawet mimo zrobienia 100 km pare godzin wczesniej. Mialem 74 Ah jakiegos bannera, teraz mam centre 74 Ah i kręci jak szalony. Dla diesla wazny jest przede wszystkim prad rozruchowy . Benzynowe mają ok 400A diesle ok 700A. Do 205 spokojnie 74 Ah 670A starczy
Co do bosch silvera to ja nie moge zlego słowa powiedziec. Kupilem w 2007 roku 54Ah czy 60Ah do 205. Od 2009 do chwili obecnej sluzy w 406 z V6
Re: 205 Lodołamacz
: 05 gru pt, 2014 1:01 am
autor: kojot662
4 lata jeździłem na centra plus 74Ah 680 A. Było wszystko dobrze przez 3 lata, w tym roku przy pierwszych przymrozkach nie odpalił... w sumie nie zdziwiłem się, na wiosnę grzebiąc w elektryce coś schrzanilem i przez całe lato mi się akumulator sam wyladowywał ... teraz mam od miesiąca Jenox clasic 74 Ah 680 A (nie mylić z innymi modelami Jenoxa produkowanymi do supermarketow

), pali rano od dotkniecia przy -9, a pug stoi pod chmurką... zobaczymy jak będzie dalej......
Sławek, Gorlice, tapatalk, LG2mini
Re: 205 Lodołamacz
: 05 gru pt, 2014 3:54 pm
autor: RafGentry
No właśnie posprawdzałem sobie jakie parametry miały te akumulatory.
Pierwszy Zap Silver +30% power (skubaniec nie zawiódł ani raz, zanim zmarł na zawał) - 80 Ah, 700 A
Tymczasowy Bosch 54 Ah, 470 A
No i obecny Gigawatt 74 Ah, 680 A.
Re: 205 Lodołamacz
: 07 gru ndz, 2014 2:14 am
autor: Martinoo
ja mam a właściwie miałem gigawat i wytrzymał niecałe dwa lata. Nigdy wiecej aku tej "marki". Ostatnie jego drgniecia były takie że po postoju dłuższym niż 3 dni nie miał już siły na nic. Zaznaczam ze w elektryce nie ma żadnego zwarcia i nic nie zjada mu prądu.
Re: 205 Lodołamacz
: 08 gru pn, 2014 3:12 am
autor: RafGentry
Detaling - nie mylić z detailingiem...
Ja wiem, że XRD to nie Rallye, ale lepsza taka naklejka, niż "Auto części Iława"

Re: 205 Lodołamacz
: 08 gru pn, 2014 11:13 am
autor: PrezesBednarz
A po co ramki?
I tak masz dziury w dokładce, więc wiercisz dziure w ładnym miejscu tablicy i dokładki dajesz nity z kwasówki i ani żaden debil nie ukradnie blachy, ani nie zgubisz na dołach.
Zasada jest jedna:
Tablica, podkładka, dokładka, podkładka.
Re: 205 Lodołamacz
: 08 gru pn, 2014 11:47 am
autor: RafGentry
PrezesBednarz pisze:A po co ramki?
Nie chcę wiercić tablic, nie chcę wiercić dokładek.
Z ciekawości - pokaż jak to jest u Ciebie zrobione...
Re: 205 Lodołamacz
: 10 gru śr, 2014 2:52 pm
autor: ElectricYouth
Ja u siebie zrobiłem to bezramkowo, beznitowo, bezśrubowo.
Mam ocynkowaną blachę przynitowaną do dokładki z tyłu i zderzaka z przodu. Na to przykleiłem tablice supermocnym odpornym na wilgoć klejem do metalu (40zł mała tubka).
Pudzianowski mi jej nie oderwie. Polecam

Re: 205 Lodołamacz
: 10 gru śr, 2014 3:20 pm
autor: Martinoo
A mi jakoś pasują ramki ale tylko klubowe
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka