Strona 5 z 11
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 31 mar czw, 2011 10:40 pm
				autor: rallye
				Przy głowicy ze 122 KM - a taką odemnie dostałeś - i normalnej uszczelce, nie ma mowy o spalaniu stukowym, wałek jest ze 128 KM.
Stopień sprężania powinien być w okolicach 10,5:1. To dużo, ale nie za dużo. Przy zmienionym regulatorze, dobrej pompie paliwa i zapłonie ustawionym tak jak trzeba, auto jeździ bez problemu. 
Sprawdź pompę paliwa bo z tego co wiem auto smigalo długo na LPG.
Kolejna sprawa, jak założysz takie coś na dół, który już swoje przejeździł to...może stać się wszystko. 
Nic nikomu nie wciskałem na siłę, u mnie ta głowica jeździła w niebieskim cabrio, na dole z XU9J1 i kto był w Kamieniu Śląskim widział jakie auto kręciło czasy.
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 31 mar czw, 2011 11:00 pm
				autor: Stopx
				To trzeba było to pisać, zanim mnie kobita z domu wygnała...i nawet nie mam gdzie spać, bo Gentry w warsztacie 
 
 
Powiedz, kogo ja mam się słuchać, bo opinii jest trochę, a ja się na tym nie znam.
I oczywiście bez urazy 
 
W razie podpowiedzi pisz na PW.
 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 01 kwie pt, 2011 1:07 am
				autor: Kamkiler
				Trochę ponad 10,5:1, ale faktycznie sporo, jeżeli nie sprawdza się dołu. Podstawa to paliwo i zapłon, bo wtedy auto przestaje być bezawaryjne. Warto sprawdzić pierścienie, tłoki i uszczelkę, bo jeżeli głowica była po remoncie i niezbyt mocno planowana, powinna spokojnie dawać radę. Spalanie stukowe objawi się dziurami w tłokach i nie jest w 100% winą źle dobranych podzespołów. Ważne jest ustawienie zapłonu i paliwo. Stopień sprężania w okolicach 11:1 zmusza do jazdy na Pb98. Według mnie, nie ruszanie dołu silnika jest bezsensowną inwestycją w "remont" w aucie z pokaźnym przebiegiem.
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 01 kwie pt, 2011 5:35 pm
				autor: Stopx
				Tak jak napisałeś Kamil wypaliło dziure w tłoku, myślałem ze mechanik dzisiaj dzwoniąc robi mi żart primaaprilisowy, jednak mówił serio.Czeka mnie znowu zabawa 
 
Ma ktoś może na zbyciu taki silniczek ???
Może być z kutymi tłokami, jak szaleć to szaleć 

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 01 kwie pt, 2011 5:57 pm
				autor: grzesiek309
				Ja mam sam dół ale raczej do remontu 

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 03 maja wt, 2011 6:22 pm
				autor: Stopx
				Po zgromadzeniu wszelkich wymaganych części silnika z silnikiem włącznie , nasz PUGuś w chwili obecnej czeka na przeszczep serca  

  Mam nadzieje, ze operacja potoczy się szybko, sprawnie i bez komplikacji, co oznaczałoby iż do końca tygodnia są szanse wyjazdu z warsztatu na własnych kołach 

Oczywiście nie zapeszając..........
W miedzy czasie zajęliśmy się naprawianiem tapicerki, która po odpowiednich zabiegach u Tapicer&Company przechodzi teraz kurację odmładzającą kremikiem Nivea i oliwką.  Ależ jej sie pić chciało  

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 06 maja pt, 2011 7:04 am
				autor: 2mouse
				Jak patrzę na Wasze ostatnie zdjęcia to mam deja vu  
 
Jak postępy prac?  

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 07 maja sob, 2011 8:14 pm
				autor: Stopx
				Przecież po raz pierwszy robiliśmy tapicerkę  
 
My tez mamy deja vu i to na dodatek mocno ciągnące za kieszeń  
Co do postepów to w przyszłym tygodniu wreszcie będziemy mogli nacieszyć uszy najpiękniejszym odgłosem pod słońcem - pomrukiem silnika wymieszanym z trzeszczeniem plasticzków 

 Oczywiście nie zapesząjąc (ostatnio zapeszyłam...).
 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 07 maja sob, 2011 8:16 pm
				autor: grzesiek309
				Wszystko na dobrej drodze przed zlotem 

  Moje 309 w poniedziałek dostanie zawieszenie i też w końcu będę mógł pojeździć 

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 07 maja sob, 2011 8:25 pm
				autor: Stopx
				Dostałam gwarancje producenta (czytaj: mechanika), że do zlotu sie wyrobi - hmmmmmmm marne pocieszenie.
Ale i tak już się nie mogę doczekać  
 
My dostaniemy silnik, Ty Grześku309 zawieszenie i wszyscy będziemy szczęśliwi i z bananem na twarzach pomkniemy na zlocik  

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 07 maja sob, 2011 8:38 pm
				autor: grzesiek309
				DjPreZes coś z budą marudził, więc będzie komplecik 

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 07 maja sob, 2011 11:52 pm
				autor: DJPreZes
				grzesiek309 pisze:DjPreZes coś z budą marudził, więc będzie komplecik 

 
Buda, zawiecha, półosie, hamulce...silnik się trzyma tylko, ale jutro ogarniam hamulce, za tydzień łożyska i może osłonę na półosi, a ostatni tydzień przed zlotem woskowanie, polerowanie i jakoś się rdzę świecącym lakierem zakryje 

 No a "byłe Gentry Rafa" i jego nowych właścicieli muszę zobaczyć 

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 08 maja ndz, 2011 6:46 am
				autor: 2mouse
				stopx pisze:Dostałam gwarancje producenta (czytaj: mechanika), że do zlotu sie wyrobi - hmmmmmmm marne pocieszenie.
Jeśli rzeczywiście robicie gruntowny remont dołu silnika, to musicie wziąć pod uwagę docieranie i zrzut pierwszego oleju... Na Waszym miejscu postarał bym się to zrobić przed zlotem...  

 
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 08 maja ndz, 2011 12:16 pm
				autor: Stopx
				A dokładnie to o co chodzi z tym zrzutem oleju?
			 
			
					
				Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
				: 08 maja ndz, 2011 12:52 pm
				autor: 2mouse
				stopx pisze:A dokładnie to o co chodzi z tym zrzutem oleju?
Nowe pierścienie, sworznie, panewki, będą się przez kilkaset km układać, czyli ścierać zbędne naddatki materiału, odkładające się w filtrze oleju i błądzące po układzie olejowym. Żeby zminimalizować ścieranie (jak masz wątpliwości, to umyj ręce w wodzie z piaskiem, będą pięknie spilingowane, prawda? Ale jak przesadzisz, to będziesz miała ręce starte do krwi...), olej z pierwszego zalania (może być nie wymyślny, czyt tani) spuszcza się po (różne są szkoły) 1000 - 2000 km. Należy również koniecznie wymienić filtr oleju. I dalej zalać już właściwym olejem i cieszyć się jazdą... 

 Podczas docierania nie powinno się gwałtownie przyspieszać i przekraczać 3500-4000 obr/min, czyli należy jeździć po emerycku... 
Mechanik Was nie uprzedzał???...