Strona 5 z 6

: 15 wrz pt, 2006 2:38 pm
autor: Rudzio
czy ktos moze wie jaki material najlepiej zastosowac na zrobienie tych tulei zamiast lozysk igielkowych ?? w sumie bez sensu kupowac belke uzywana ktora moze byc w takim samym stanie jak moja :| moze lepiej pokombinuje z tulejami i smarowaniem :) tylko jaki materiał - oto jest pytanie ??

: 15 wrz pt, 2006 4:55 pm
autor: woocash
no,.. od jakiegoś czasu jeździ pewna 205 z dość nowatorskim rozwiązaniem, mianowicie czopy oryginalne (stoczone) w tulei z ertalonu, po bliższe info zagadaj do użykownika "smug"

pozdro

: 15 wrz pt, 2006 5:05 pm
autor: Sebek
słyszałem też że są robione z brazu

: 15 wrz pt, 2006 5:22 pm
autor: Rudzio
hmm, do brazu w sumie dostep mam ale ertanol ?? czy moze ktos wie gdzie to sie zalatwia :) to w sumie musi byc cos twardego i odpornego na scieranie, slyszalem ze dobry jest braz fosforowy ale nie mam pojecia gdzie to skolowac :(

Dodano po 1 minutach:

w poscie wyzej mialo byc ertalon 8)7 przejezyczenie :)

: 15 wrz pt, 2006 11:32 pm
autor: smug
U mnie narazie ertalon zdaje egzamin.Zrobilem narazie okolo 5tys i nic sie nie dzieje.Mozesz troche poczytac na tej stronce: http://www.ertalon.net.pl/ertalon.html .Ja mam zrobione na 6PLA bo to najwieksza srednica jaka mamy na skladzie :P .Ale slyszalem ze z brazu tez spoko. :W

: 15 wrz pt, 2006 11:35 pm
autor: Banita
jak rozebralem swoja belke, to byly tam resztki jakiegos tworzywa tworzacego tuleje... 8)7

: 15 wrz pt, 2006 11:39 pm
autor: smug
To byl pewnie wieniec z lozyska igielkowego, ktore kiedys tam bylo.Bo on jest zrobiony z takiego jakiegos platiku.U mnie byl kawaleszek a srednica rury byla zmniejszona prawie o grubosc lozyska.Tylko zamiast niego byla rdza i bloto 8)7

: 15 wrz pt, 2006 11:46 pm
autor: Banita
nie, to byla tuleja -lozysko wyszlo w jednym kawalku :)

: 16 wrz sob, 2006 11:21 am
autor: Rudzio
ja jeszcze mojej belki nie rozbieralem ale musze sie za to zabrac :cry: nie wiem co tam zobacze bo narazie kola staja |.....\ mam nadzieje ze uda mi sie to zrobic bez duzych kosztow :)

: 21 wrz czw, 2006 8:42 pm
autor: Rudzio
No to remont belki sie zaczal !!!!
To co zobaczylem jak juz belke rozlozylem na czesci pierwsze ( dodam ze zajelo mi to caly dzien z palnikiem i wielkim mlotem i odrdzewiaczem !!! ) to byl obraz nedzy i rozpaczy ale w podwojnym wydaniu :cry: lewa strona spoko, obydwa lozyska idealne i czop jak nowy :) a prawa .... brak jakiegokolwiek lozyska, brak gniazda lozyska w gornej czesci belki, czop zardzewialy z gory :(
mimo wszystko jestem dobrej mysli :P koncowka belki jest z rury 2", zostala obcieta, jutro bedzie dospawana nowa koncowka na wymiar, w srodek wstawiam tuleje z brazu, czop ztoczony troche zeby wyrownac :) potem wstawie dwie kalamitki i mysle ze bedzie wszystko gralo :) tak jak juz ktos wczesniej napisal na forum " KAZDA BELKE DA SIE ZROBIC" niepotrzebne jest kupowanie nastepnej w ktorej moze byc to samo !!
mam nadzieje ze niedlugo skoncze remont i pug znow bedzie mial tylne zawieszenie tak jak miec powinien :D

: 24 wrz ndz, 2006 10:40 pm
autor: Rudzio
Belka zregenerowana :P jest idealnie, na zakretach od razu inaczej, czuc ze tyl pracuje :)

: 05 paź czw, 2006 11:46 pm
autor: marjo
ja u siebie w 405 dałem 2 łozyska na prawą strone obok siebie bo inaczej sie nie dało,teraz auto ma troszke wysuniete koło,ale minimalnie.kost regeneracji 1500zł.
za 2 latka sprzedaje 405 wiec jak ktos che mozna sie juz zapisac,mało kto regeneruje kompleksowo belki a na to trzeba szcegolnąuwagę zwracac,Gratuluje tym co sami to robili,ja jestem zbyt nerwowy do tego,odrazu bym k...mi zucał.

Dodano po 6 godzinach 49 minutach:

http://www.peugeot-citroen.com/uslugi.html
zapomniałem dodać!poczytajcie sobie,wiem ze nie kazdego stac ale tak naprawde jest jak piszą i jak ktos zaprzeczy o nim to bedzie swiadczyło sami wiecie jak.czekam na komenty:)

: 06 paź pt, 2006 12:22 am
autor: woocash
hmm dospawanie kawałka rury .. no. ciekawe rozwiązanie :D

aha.. a rzucanie k***ami az tak w robocie nie przeszkadza :D, gorzej jak sie rzuca młotkiem (przerabiałem), kluczem 32 (przerabiałem) i czym popadnie (też mniej więcej przerabiałem)


a co do stronki warsztatu.. nachalni są jak jasna cholera, co chwila strasza panem mietkiem z palnikiem:P

poza tym.. coś pitolą od rzeczy, bo jaką moga mieć własną, unikalną technologię, skoro korzystają tylko z oryginalnych części (więc dają widocznie po 2 łożyska i tyle)

trzeba jednak powiedzieć, że .. widziałem już droższe oferty, ale u mnie w katowicach, w opcji "patrze mechaniorowi na ręce" kosztuje to 470 złotych

: 08 paź ndz, 2006 5:24 pm
autor: marjo
kolego może i masz racji trochę przesadzają,bo moja belka nie była na prasie zdejmowana a jednak mechanicy ją rozebrali:)ale spawanie kawałka rury tulejowanie to na krótką metę. Jak mogło to kosztowac ok 500 zł skoro czesci są droższe?same łozyska czop i silent bloki!

Zwracaj uwagę na pisownię.

: 09 paź pn, 2006 8:24 am
autor: Sebek
ogólnie dospawywanie kawałka rury to chory pomysł, można sobie wielką krzywdę zrobić stosując takie praktyki bo na belce jest spore obciążenie i ona pracuje

majro my w Ząbkach robimy regenerację polegającą na wymianie łożysk, czopów, zalewamy olejem i koszt jest zdecydowanie niższy niż te 1500zł które zapłaciłeś