Strona 6 z 12
Re: Licznik:)
: 22 gru pn, 2008 12:30 am
autor: RaveMan
ale czy ten układ będzie spełniał swoje zadanie w przypadku elekronicznej cewki? bo taką właśnie posiadam
Re: Licznik:)
: 03 sty sob, 2009 10:49 am
autor: cejot
A o czym cały czas toczyła się dyskusja?
I jak? Podłączyłeś?
Re: Licznik:)
: 04 sty ndz, 2009 1:10 pm
autor: RaveMan
chwilowo nie mam za bardzo na to czasu ale jak sobie wygospodaruje troche czasu w sobotę po południu to zadziałam
Re: Licznik:)
: 01 maja pt, 2009 6:53 pm
autor: Krzysiek511
Witam mam mały problem z obrotomierzem. Wymieniłem licznik z biedy na xs . Jestem pewien, że pokazuje mi za małe obroty. Jak go podłączyć prawidłowo bo niekręci się więcej niż 3000ob/min. Mam silnik TU1 1.1 wersja green. Sygnał wzięty z cewki nowy kabelek podpięty pod niebieski.
Re: Licznik:)
: 02 maja sob, 2009 8:36 am
autor: KrakerSx
Zamieniłeś pewnie sygnał z masa i pokazuję połowę obrotów , też tak w tej chwili mam i nie chce mi się rozbierać żeby zmienić (leń

). Próbuj pozmieniać nic się się nie spali.
Re: Licznik:)
: 02 maja sob, 2009 11:36 am
autor: Krzysiek511
No właśnie, że nie miałem oryginalna wtyczkę i podpiłem pod kabelek niebieski który miał napis 112 (od strony licznika). Chociaż zastanawia mnie bo jeszcze ma czwarty wolny kabel o nr 112B żółty
edit:
Wielkie dzięki dla cejot za układ który znajduje się na poprzedniej stronie w moim przypadku też pomogło.
Re: Licznik:)
: 08 cze pn, 2009 9:50 pm
autor: bullet666
no ja też się teraz trochę bawiłem z podłączeniem licznika i prawie mi się udało a prawie dlatego że nie mam podświetlenia licznika , palą się tylko poszczególne kontrolki

a brak oświetlenia spowodowany jest zapewne brakiem kabla o oznaczeniu M25.. nie mam takowego pewnie jakoś inaczej jest oznaczony

a być może tak jest bo zostało mi 7 albo 8 kabli których oznaczenia nie są umieszczone na schematach a jeden z kabli jest gruby(tzn.z początku jest cienki i wchodzi w taką grubą osłonkę) i zielony i nie ma żadnego oznaczenia.. to może ten ??
a dzięki za schemat z poprzedniej strony bo bez niego naprawdę niewiele bym zrobił
P.S. mam silnik 1.6 jest szansa że da się uruchomić na liczniku ciśnienie i temp. oleju ?
Re: Licznik:)
: 09 cze wt, 2009 12:57 pm
autor: bullet666
napewno nikt się nie spotkał z brakiem kabla M25 ??
takie oto kabelki mi pozostaly:
30A,74,51,32,55R, a ten gruby zielony ma taki napis: SFP-SOVITRAN
nie mam również kabla 33(zasilanie ) jest tylko 33A i 33B
pomyłka zarówno 33A jak i 33B dają zasilanie tylko pozostaje problem podświetlania...
Re: Licznik:)
: 10 cze śr, 2009 1:25 am
autor: bullet666
dobra nie rzucajcie się tak z pomocą , już sam sobie poradziłem

trochę mnie to czasu ,nerw i 5 bezpieczników kosztowało ale się udało

a więc dla potomnych jakby co : ten gruby zielony byl podpięty pod martwy punkt w starym liczniku a w nowym obecnie daje sygnał obrotomierzowi

więc jak przy zmianie napotka ktoś taki kabel to śmiało podpinać pod obrotka za + do obrotka posłużył 33B a 33A posłużył za zasilanie dla licznika , kablem który zastępował M25 był 55R ,jak ktoś nie mógł by znaleźć kabla 69A to trza iść tropem kabla 69 i gdzieś tam głęboko w plątaninie innych kabli jest kostka która łączy kabel 69 z kablem 69A ja tam nie ruszałem tego bo mi to loto która kontrolka się zaświeci kiedy braknie mi płynu hamulcowego
to chyba wsio czym chciałem się podzielić

Re: Licznik:)
: 10 cze śr, 2009 5:00 pm
autor: borek_wpr
Nie lekceważ kontrolki poziomu płynu hamulcowego!!! Doskonała sygnalizacja szczelności układu hamulcowego,np wyciek z cylinderka. Poza tym ta kontrolka,to też sygnalizacja zaciągniętego tęcznego lub uszkodzenie jego łącznika .Pogrzeb chwilę i podłącz jak przystało na klubowicza.
Re: Licznik:)
: 10 cze śr, 2009 5:14 pm
autor: bullet666
hehe no zobaczę jak mi sie będzie chciało ale nie widze sensu bo jak mi płynu zabraknie to się zaświeci kontrolka od zużytych klocków i będę wiedział że coś jest nie tak a kontrolka od ręcznego się świeci:) tylko kontrolka z napisem STOP się nie świeci i nie wiem dlaczego

a i kupiłem licznik z podświetleniem własnej roboty czyli diody na kabelku przylutowane i czy ktoś mogłby zrobić fotkę z tyłu licznika bo nie wiem jak powinno oryginalne podświetlenie wyglądać bo wkręcenie żaroweczek w te miejsca nic nie daje a zreszta nie ma prawa bo tam żadnych styków żeby te żarówki mogły działać
Re: Licznik:)
: 11 cze czw, 2009 11:44 am
autor: borek_wpr
Nie.... nie zaświeci się!!!!!!!!!!!!!
Kontrolka poziomu jeżeli ręczny zwolniony i sprawny włącznik nie ma prawa się świecić. Skoro świeci,to jest mało płynu hamulcowego lub pływak sygnalizatora poziomu jest zacięty i zwiera styki w zbiorniczku.Pytanie - tylko dlaczego to ma działać skoro jest niepodłączone?. Może źle polutowane diody.A co do zużytych klocków hamulcowych to do tego jest inna kontrolka. Patrz PORADNIK str. gł.- Opis kontrolek licznika.Odpowietrzając układ ham. i uzupełniając płyn nie wiesz jak mocno są wytarte klocki.Po to jest ich sygnalizacja.Kawałek drutu w izolacji,a jak zacznie trzeć o tarczę to robi zwarcie i zapala dedykowaną klockom kontrolkę. Oczywiście klocki muszą być przystosowane do takiej opcji.Sprawdź jakie masz i czy kable są podpięte. Teraz STOP. Dedukuję że nie wykręcałeś oprawek ze starego licznika. W liczniku nie ma styków. Żarówka jest wyjmowana. Koszt oprawki -4zł a żarówka 1 zet.Oprawka ma łapki i styki.Po włożeniu w korpus licznika i obrocie o kąt łapki dociskają styki (mniejsze łapki ) do folii czyli ścieżek.Dioda przewodzi w jednym kierunku a żarówka w obie strony.Proponuję powrócić do pierwotnego stanu. Oszczędność na prądzie żadna a wymiana przepalonej żarówki nie nastręcza większego problemu.Oprawka która powinna być w liczniku
http://www.natea.pl/product_info.php?products_id=47
Re: Licznik:)
: 11 cze czw, 2009 7:33 pm
autor: bullet666
nie no sorry ale nie wiem czy przeczytałeś poprzedni post bo wszystko o czym tu napisałeś jest dla mnie oczywiste , napisałem wyraźnie że te diody nie z mojej inicjatywy zostaly założone i chce się ich pozbyć bo po pierwsze to ktoś to lutował chyba po ciemku i boje się to tak zostawiać żeby się nie zrobiło jakieś zwarcie a po drugie świecą na perfidny czerwony kolor

i jeszcze mi może wytłumacz co jest niepodłączone bo napisałeś tak a ja nie wspominałem że coś jest niepodłączone

no i wiesz nie wiem co ty sobie tam myślałeś ale wiem jak wyjąć i włożyć żarówkę z oprawką ale problem jest taki że do gniazd żarówek podświetlenia zegarów nie idzie żadna ścieżka

dzięki też że mi wytłumaczyłeś że trzeba kupić żarówki i włożyć na miejsce

ale ja jednak skorzystam z tych ze starego licznika

klocki mam bez tego czujnika sam sprawdzam co jakiś czas ich stan

a z tym ręcznym to mnie zagiąłeś nie mam zbytnio sily ci tego już tłumaczyć a kontrolka od płynu owszem zapala się sprawdzałem sposobem podanym w książce "sam naprawiam...." i zostawmy już te kwestie wszystko już jest dobrze i działa ja chcę tylko wiedzieć jak zrobić oryginalne podświetlanie i czemu nie dziala światełko stop ktory kabel podpiąć pod pin 2 w kostce 7 pin bo od tej pozycji wychodzi ścieżka która idzie do gniazda żarówki STOP
Re: Licznik:)
: 12 cze pt, 2009 5:47 pm
autor: borek_wpr
Pin 2 w kostce 7 pinowej jest pusty.Zgodnie ze schematem zamieszczonym w ETZOLDZIE. Do lampki STOP nie idzie żaden przewód.Kontrolka STOP jest powiązana ścieżkami z sygnalizacją od czujników/sygnalizatorów np.ciśnienia oleju czy temperatury cieczy chłodzącej.
Zdarza się, że wkładając oprawkę i wykonując obrót, styk wejdzie pod folię i mamy przerwę lub wąs żarówki nie ma styku ze stykiem wewnętrznym oprawki(żarówka sprawna).Napisz co to za licznik i wstaw fotkę jak podłączone są te diody.
Re: Licznik:)
: 12 cze pt, 2009 8:57 pm
autor: bullet666
sprawdzałem już naprawdę wszystko co możliwe zarówno z tym stopem jak i z podświetleniem do tego niby wolnego pinu jak podłączyłem kabel od obrotomierza to żarówka się paliła co zresztą wcześniej napisałem , więc nie jest żarówka spalona i również nie jest źle włożona może któraś ze ścieżek jest przerwana posprawdzam te ścieżki ale z tym podświetleniem zegarów to nie mam pojęcia.. wygląda to tak jakby czegoś brakowało..

zaraz zrobię fotki tego licznika
licznik jest VEGILA od 1.6GTI