Strona 6 z 14

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 7:36 am
autor: 2mouse
Moim zdaniem amatora, jeśli oryginalnie był silnik 102-105 KM, co można sprawdzić po VIN-ie, to skrzynia na pewno jest krótka, w serii właśnie... Pchełka była zrobiona przez poprzednich użytkowników (teraz się żaden nie przyzna... :wink: ) na autostradowego smoka 8)7
Dlatego jest skrzynia od dysponujących większym momentem silników XU9JA, XU9JAZ...
I rzeczywiście przyspieszenie na 4 i 5 jest niegłupie.... :roll:

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 9:56 am
autor: jose_arkadio
To pewnie macie racje, bo ja sie az tak na historii i technicznych aspektach sie nie orientuje. Czesto jak mi ktos zadaje pytanie o techniczne rzeczy, a nie znam odpowiedzi (a czesto tak jest ;)), to odsylam go do mojego serwismena, odpowiadajac, ze ja jestem tylko od jezdzenia ;)
A tak na powaznie, to mi chodzilo o to, ze skrzynia jest taka, jaka zostala wlozona przez fabryke. Ja jej nie zmienialem, ani nie modyfikowalem.
Byly takie plany, zeby ja skrocic, bo w chwili obecnej max predkosc tego auta to cos okolo 200 km/h, co jak wiadomo jest nie do osiagniecia na zawodach CA.
Ale z racji tego, ze na impreze jade i wracam "na kolach", zarzucilismy ten pomysl, bo jednak komfort podrozy by sie znacznie obnizyl.
Moze, jak kiedys dorobie sie lawety, to powrocimy do tego pomyslu, bo trzeba w koncu odjechac te beemki ;)

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 10:15 am
autor: 2mouse
Jakbyś pogrzebał po archiwum technicznym, to znalazłbyś rozwiązanie 8) :W Skrzynia ta jest krótka i jedyne co jeszcze można zrobić bez druciarstwa, lub dorabiania kół zębatych, to zmienić przełożenie główne (od Berlingo zdaje się), a 5 włożyć od długiej, lub od turbodiesela.
I tą drogą my pójdziemy, 4 biegi na zawody, a 5-ty na przeloty autostradowe... :lol:
jose_arkadio pisze:w chwili obecnej max predkosc tego auta to cos okolo 200 km/h
Katalogowo 190 km/h, możesz mieć coś z odcinką pogrzebane, ale się nie upieram...
jose_arkadio pisze:Moze, jak kiedys dorobie sie lawety, to powrocimy do tego pomyslu
Na forum kilka osób z W-wy ma lawety (michalgti, Stopx...) i myślę, że można się dogadać...

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 10:20 am
autor: Orfister
Święte słowa - dobrze gada - Wódki Mu dac :mrgreen:
Piotrek - sam bym tego lepiej nie wyłuszczył 8)7

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 12:56 pm
autor: 2mouse
Orfister pisze:Święte słowa - dobrze gada - Wódki Mu dac :mrgreen:
Piotrek - sam bym tego lepiej nie wyłuszczył 8)7
Uczę się od Mistrzów... :D :P

Takie dwie ciekawostunie by Ciechom
DSC_9083.jpg
DSC_9135.jpg
Jak widać na zdjęciach, Audi jest szybkie, specyfikacja B-grupy i 424 KM, ale jak dla mnie Fiat wymiata w kosmos... Zresztą jest to auto profesjonalnie przygotowane do sportu. Nie wiem ile p. Miernik wycisnął z tych 1995 cm/3 DOHC ale seria miała 140 KM...

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 01 sie pn, 2011 2:15 pm
autor: jose_arkadio
No to Orfister zwracam honor, czyli teraz wiem, ze mam krotka skrzynie :)
Co do odcinki, to raczej nie jest dlubnieta, bo przy 190, jeszcze troche brakuje do czerwonego na obrotomierzu.

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 12:39 am
autor: Orfister
2mouse pisze: Nie wiem ile p. Miernik wycisnął z tych 1995 cm/3 DOHC ale seria miała 140 KM...
Rozmawialiśmy z Fcią z właścicielem "Mirafiorki" i twierdził, że ma 160 KM ( wyhamowane ), przyjrzłem mu się dokładnie - auto jest dopracowane do perfekcji, nie wspominając już o karoserii, która została pomalowana w oryginalnym kolorze w sposób o wiele lepszy niż to zrobiła fabryka.
Do tego auto wyposażono w Haldę i oryginalne zegary Tag Heuer'a
Poniżej kilka moich foto ;-)

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 11:16 am
autor: ciechom
Ojjjjjjjjjj ... Orfi .. to ostatnie foto jest za....ste :D _O_

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 11:44 am
autor: Orfister
zajebisty to był dźwięk Mirafiorki :twisted:

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 12:21 pm
autor: Florek2b
Mirafiori pewnie pod maską ma podwójne Webery DCOE albo jakiś ich odpwiednik :P

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 9:13 pm
autor: marcinpug
Mirek Miernik to skromny człowiek 8) Ale jego Fiat 131 Abarth ma 185KM przy 6711 obr/min. i 214NM przy 6180 obr/min zrobione przez Guy-a Crofta guru w budowie silników fiatowskich . Silnik jest 8- zaworowy na dwóch gaźnikach Weber 48 IDF . Zawieszenie , hamulce i dyfry zakupił w RPA z resztek fabrycznego Fiata 131 Grupy 4 . Bazą do budowy tego egzemplarza było ... 7 innych Fiatów 131 Sport 8)7
Taki silnik to prawdziwy majstersztyk a cena to kosmos jak na nasze realia 6 do 10 tys. funtów. Moc może nie robi dziś dużego wrażenia ale jak twierdzi sam G.C. : moje 200KM z porządnego fiatowskiego silnika liczy się więcej niż 400KM z motoru turbodoładowanego . Chciałbym kiedyś z nim wygrać swoim Pugiem z marnymi 152 KM ....

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 9:31 pm
autor: 2mouse
marcinpug pisze:Chciałbym kiedyś z nim wygrać swoim Pugiem z marnymi 152 KM ....
A wiesz co możesz zrobić w tym celu?... :D :D :D

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 9:41 pm
autor: ciechom
spróbować :P

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 9:49 pm
autor: 2mouse
ciechom pisze:spróbować :P
O to,to, to właśnie... :D Wyjąłeś mi to z ust, Ciechom. :Y

Re: ClassicAuto Cup 2011

: 02 sie wt, 2011 10:09 pm
autor: marcinpug
Zgłosić się na Kielce ... :D