Strona 6 z 14
Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 7:36 am
autor: 2mouse
Moim zdaniem amatora, jeśli oryginalnie był silnik 102-105 KM, co można sprawdzić po VIN-ie, to skrzynia na pewno jest krótka, w serii właśnie... Pchełka była zrobiona przez poprzednich użytkowników (teraz się żaden nie przyzna...

) na autostradowego smoka
Dlatego jest skrzynia od dysponujących większym momentem silników XU9JA, XU9JAZ...
I rzeczywiście przyspieszenie na 4 i 5 jest niegłupie....

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 9:56 am
autor: jose_arkadio
To pewnie macie racje, bo ja sie az tak na historii i technicznych aspektach sie nie orientuje. Czesto jak mi ktos zadaje pytanie o techniczne rzeczy, a nie znam odpowiedzi (a czesto tak jest

), to odsylam go do mojego serwismena, odpowiadajac, ze ja jestem tylko od jezdzenia

A tak na powaznie, to mi chodzilo o to, ze skrzynia jest taka, jaka zostala wlozona przez fabryke. Ja jej nie zmienialem, ani nie modyfikowalem.
Byly takie plany, zeby ja skrocic, bo w chwili obecnej max predkosc tego auta to cos okolo 200 km/h, co jak wiadomo jest nie do osiagniecia na zawodach CA.
Ale z racji tego, ze na impreze jade i wracam "na kolach", zarzucilismy ten pomysl, bo jednak komfort podrozy by sie znacznie obnizyl.
Moze, jak kiedys dorobie sie lawety, to powrocimy do tego pomyslu, bo trzeba w koncu odjechac te beemki

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 10:15 am
autor: 2mouse
Jakbyś pogrzebał po archiwum technicznym, to znalazłbyś rozwiązanie

Skrzynia ta jest krótka i jedyne co jeszcze można zrobić bez druciarstwa, lub dorabiania kół zębatych, to zmienić przełożenie główne (od Berlingo zdaje się), a 5 włożyć od długiej, lub od turbodiesela.
I tą drogą my pójdziemy, 4 biegi na zawody, a 5-ty na przeloty autostradowe...
jose_arkadio pisze:w chwili obecnej max predkosc tego auta to cos okolo 200 km/h
Katalogowo 190 km/h, możesz mieć coś z odcinką pogrzebane, ale się nie upieram...
jose_arkadio pisze:Moze, jak kiedys dorobie sie lawety, to powrocimy do tego pomyslu
Na forum kilka osób z W-wy ma lawety (michalgti, Stopx...) i myślę, że można się dogadać...
Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 10:20 am
autor: Orfister
Święte słowa - dobrze gada - Wódki Mu dac
Piotrek - sam bym tego lepiej nie wyłuszczył

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 12:56 pm
autor: 2mouse
Orfister pisze:Święte słowa - dobrze gada - Wódki Mu dac
Piotrek - sam bym tego lepiej nie wyłuszczył

Uczę się od Mistrzów...
Takie dwie ciekawostunie by Ciechom
Jak widać na zdjęciach, Audi jest szybkie, specyfikacja B-grupy i 424 KM, ale jak dla mnie Fiat wymiata w kosmos... Zresztą jest to auto profesjonalnie przygotowane do sportu. Nie wiem ile p. Miernik wycisnął z tych 1995 cm/3 DOHC ale seria miała 140 KM...
Re: ClassicAuto Cup 2011
: 01 sie pn, 2011 2:15 pm
autor: jose_arkadio
No to Orfister zwracam honor, czyli teraz wiem, ze mam krotka skrzynie

Co do odcinki, to raczej nie jest dlubnieta, bo przy 190, jeszcze troche brakuje do czerwonego na obrotomierzu.
Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 12:39 am
autor: Orfister
2mouse pisze: Nie wiem ile p. Miernik wycisnął z tych 1995 cm/3 DOHC ale seria miała 140 KM...
Rozmawialiśmy z Fcią z właścicielem "Mirafiorki" i twierdził, że ma 160 KM ( wyhamowane ), przyjrzłem mu się dokładnie - auto jest dopracowane do perfekcji, nie wspominając już o karoserii, która została pomalowana w oryginalnym kolorze w sposób o wiele lepszy niż to zrobiła fabryka.
Do tego auto wyposażono w Haldę i oryginalne zegary Tag Heuer'a
Poniżej kilka moich foto

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 11:16 am
autor: ciechom
Ojjjjjjjjjj ... Orfi .. to ostatnie foto jest za....ste

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 11:44 am
autor: Orfister
zajebisty to był dźwięk Mirafiorki

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 12:21 pm
autor: Florek2b
Mirafiori pewnie pod maską ma podwójne Webery DCOE albo jakiś ich odpwiednik

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 9:13 pm
autor: marcinpug
Mirek Miernik to skromny człowiek

Ale jego Fiat 131 Abarth ma 185KM przy 6711 obr/min. i 214NM przy 6180 obr/min zrobione przez Guy-a Crofta guru w budowie silników fiatowskich . Silnik jest 8- zaworowy na dwóch gaźnikach Weber 48 IDF . Zawieszenie , hamulce i dyfry zakupił w RPA z resztek fabrycznego Fiata 131 Grupy 4 . Bazą do budowy tego egzemplarza było ... 7 innych Fiatów 131 Sport
Taki silnik to prawdziwy majstersztyk a cena to kosmos jak na nasze realia 6 do 10 tys. funtów. Moc może nie robi dziś dużego wrażenia ale jak twierdzi sam G.C. : moje 200KM z porządnego fiatowskiego silnika liczy się więcej niż 400KM z motoru turbodoładowanego . Chciałbym kiedyś z nim wygrać swoim Pugiem z marnymi 152 KM ....
Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 9:31 pm
autor: 2mouse
marcinpug pisze:Chciałbym kiedyś z nim wygrać swoim Pugiem z marnymi 152 KM ....
A wiesz co możesz zrobić w tym celu?...

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 9:41 pm
autor: ciechom
spróbować

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 9:49 pm
autor: 2mouse
ciechom pisze:spróbować

O to,to, to właśnie...

Wyjąłeś mi to z ust, Ciechom.

Re: ClassicAuto Cup 2011
: 02 sie wt, 2011 10:09 pm
autor: marcinpug
Zgłosić się na Kielce ...
