Strona 1 z 3
					
				Paliwo w oleju--Pomocy
				: 29 sty wt, 2008 8:55 pm
				autor: adik1
				Witam. Mam problem z powiększającym się stanem oleju w silniku. 1.1 na wtrysku. 
Dodam że pali ok.10/11 litrów/100km. 
Jaki jest powód i jak go usunąć.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 29 sty wt, 2008 11:53 pm
				autor: moralez
				przedmuchy paliwa 

powod... zuzyte pierscienie
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 12:11 am
				autor: sekator
				rada: jeździć na max. obrotach, najlepiej na odcince. przepalając w ten sposób paliwo nie będzie zwiększać się stan oleju. 

 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 12:14 am
				autor: moralez
				tylko ze rozrzedzony olej gorzej trzyma cisnienie, smaruje, chlodzi i moze byc kabuum 
jak cos to mam 1,4 jeszcze gdzies w czesciach to bedziesz mogl sobie go zrobic  

 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 5:26 pm
				autor: Banita
				Moze byc tez tak, ze ktorys czujnik nawala i leje paliwem, gdy auto jest zimne. Wtedy tez paliwo sie nie spala, tylko splywa po tulejach do miski.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 5:50 pm
				autor: PAWLACZYSKIS
				moralez pisze:przedmuchy paliwa 

powod... zuzyte pierscienie
 
 Tak przy okazji. Mierzyłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach i wyszło mi coś takiego:
Co o tym myślicie? Jaka powinna być wartość nominalna? Przy jakich wartościach pojawiają się przedmuchy?
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 6:10 pm
				autor: Banita
				Jest ok, nie masz powodu do strachu.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 6:25 pm
				autor: PAWLACZYSKIS
				No to fajnie 

 Przynajmniej w tej kwestii moja 205tka mnie pozytywnie zaskoczyła 

 Ale tak z ciekawości przy jakim ciśnieniu zacznie się robić nieciekawie?
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 6:29 pm
				autor: Banita
				Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 7:58 pm
				autor: sekator
				Ciśnienie sprężania niewiele ma do sprawności silnika, oczywiście w silnikach użytkowych takie wartości być powinny ale im bardziej usportowiony/podrasowany motor tym ciśnienie może byc niższe a sprawność i moc wyższa. wynika to z zastosowanego wałka rozrządu.
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 8:05 pm
				autor: Banita
				Zgadza sie -im dluzsze wspolotwarcie, tym nizsza wartosc uzyskamy, ale nie sadze, zeby kolega mial taki walek  

 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 30 sty śr, 2008 8:07 pm
				autor: PAWLACZYSKIS
				Też nie sądzę 

 Wałek jest stock'owy i punktem odniesienia powinny być wartości nominalne.
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 31 sty czw, 2008 1:31 am
				autor: adik1
				Dzięki za obfitą odpowiedz. 

  Myślałem nad pierścieniami. Najlepsze w tym jest to że do temperatury ok 80 stopni silnik nie wchodzi na obroty płynnie tylko tak jak by go zalewało a wolne obroty żędu 600/900nim, potrafi nawet zgasnąć. Powyżej 80 stopni igła, wolne obroty ok 900min. reakcja na gaz natychmiastowa. Nie to auto. 
Co do wymiany silnika to nie na 1.1 ani 1.4.  Mało mocy. 

 Najlepiej 1.9 TD.
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 31 sty czw, 2008 1:39 pm
				autor: MBR
				Banita pisze:Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
 trochę mija sie to z prawdą... 
 jeśli silnik ma rozbieżności większe niż 1 na poszczególnych cylindrach - przy prawidłowo ustawionych zaworach to kwalifikuje sie do remontu.
 Co do pomiaru ciśnienia warto robić to na 2 sposoby 
 - na sucho czyli standardowy pomiar 
 - na mokro po pomiarze standardowym wstrzykujemy do cylindrów po kilka gram oliwy zakręcamy rozruchaczem kilka obr. aby rozprowadziło oliwę po tulejach i mierzymy jeśli powstają rozbieżności między pomiarem suchym a mokrym i są duże to na 100% pierścienie sie kończą - jeśli pomiary są prawie identyczne a wskazania zbyt niskie - występuje nieszczelność na zaworach
 jeśli wskazania są ok to wiadomo  
 
 Co do paliwa w oleju - bardzo często może to występować przy źle ustawionych zaworach - za małe ciśnieni i może nie dopalać
 
			 
			
					
				Re: Paliwo w oleju--Pomocy
				: 31 sty czw, 2008 6:09 pm
				autor: Banita
				Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.  
