Strona 1 z 1

Dziwny problem z obrotami

: 11 sty ndz, 2009 11:27 pm
autor: Florek2b
Problem polega na tym iż po odpaleniu obroty mam na poziomie 4tyś a jak sie rozgrzeje to spadają do 1,5 i mocno falują :wink: Dodam że problem już występował jakoś w okolicach sierpnia wtedy samochód stał chwilę (2 tyg) i mu przeszło :roll: wtedy problem pojawił sie po wizycie u "fachowca" który naprawiał mi alternator 8)7 dziś problem znowu jest po tym jak z niewiadomych przyczyn znikło zasilanie pompy paliwa które po całym dniu szukania przyczyn z bratem udało nam sie odzyskać (co prawda trochę na lewo ale działa :wink: )

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 7:57 pm
autor: TO-MI
co prawda trochę na lewo ale działa :wink:

kabelkologia pod maską :? peffnie siadł jakiś przekaźnik lub przewodzik i brakuje sygnału 8)7

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 8:06 pm
autor: Florek2b
to może ktoś mi powie gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa w TU1M :?:
TO-MI pisze: kabelkologia pod maską :? peffnie siadł jakiś przekaźnik lub przewodzik i brakuje sygnału 8)7
co do przekaźników to sprawdziłem wszystkie które znalazłem ale żaden nie był od pompy

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 8:31 pm
autor: TO-MI
nie powiem jak to w TU
ale zobacz hmm w schowku :)
jak masz zabezpieczone kostki osłonami (te gumowe kondonki)to zdejmij je może kabel przerwany :Y

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 9:18 pm
autor: Florek2b
w schowku którym :?: od kierowcy czy pasażera :?: od kierowcy wszytko ok. a od pasażera mam tylko kompa do którego wszystkie kabelki dochodzące też są dobre 8)7

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 9:40 pm
autor: TO-MI
w gitku to taki chyba 7-mio pinowy jest
u Mnie pod maską akurat jest koło aku :wink:
ale w TU jeszcze krokowiec dochodzi
może sie ktoś od TU wypowie

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 9:50 pm
autor: Florek2b
dodam że krokowy kupiłem nowy rok temu wiec nie wydaje mi sie żeby to dał ciała :D

koło aku czyli gdzie dokładnie :?:

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 10:20 pm
autor: kabzik
kalkulator wtrysku w sterowniku! może masz tak czasem (rzadko) ze jak by przez 0,5 sekundy nie dostawał paliwka- taka zadławka, albo schodzenie z obrotów na jałowy dłuuuugo? u mnie tak było wtryskiwacze dostają zły sygnał leją albo nie doleją, a sonda reaguje daje na kompa sygnał, kąp na krokowca obroty nie spadają zeby dopalił paliwko co w rezultacie prowadzi do uszkodzenia cewki i krokowca w pierwszym rzędzie i nie zawsze standardowa diagnoza wykaże uszkodzenie tych podzespołów!

Re: Dziwny problem z obrotami

: 12 sty pn, 2009 10:56 pm
autor: Florek2b
no to powiem ci ze właśnie przez ten czas jak obroty miał "dobre" to miał właśnie takie "zadławki" jak opisałeś :) czyli co to dokładnie jest :?: i jak naprawić :?:

Re: Dziwny problem z obrotami

: 13 sty wt, 2009 10:03 am
autor: kabzik
musisz obejrzeć to auto z kimś kto ma kompa i sie zna na tym zeby zdiagnozowac to zachowanie ( u mnie pomogła zmiana kompa i cewki zapłonowej). naprawa kompa nie wchodzi w grę tylko zmiana na inny (koszt naprawy sterownika 1000zł- z gwarancją)
na początek to na Twoim miejscu przeczyścił bym każdy styk, który ma coś wspólnego z pracą silnika.. może jednak szaleje przez zaśniedziałe styki- zanim naprawiłem moje autko około pół roku szukałem kogoś kto jest w stanie stwierdzić co mu jest! każdy stawiał na INSTALACJA, STEROWNIK w nie pierwszym peugeocie zwariowały obroty od tak sobie :)
acha a po zmianie silniczka krokowego mogą objawy zniknąć na jakiś dzień dwa bo sterownik wtedy sie uczy go obsługiwać (ale to juz tylko mój wniosek z obserwacji zachowania silnika TU).

Re: Dziwny problem z obrotami

: 13 sty wt, 2009 5:16 pm
autor: Jarmarek
Przekaźnik od pompy paliwa w TU znajduje się na 'podszybiu' po lewej stronie(kierowcy) pod maską przy mcpersonie - znajdują się tam dwa zielone przekaźniki - jeden z nich jest od pompy.

Tak miałem u siebie w TU1M i miałem z nim problem -> nie zawsze stykał przez co auto gasło.

Re: Dziwny problem z obrotami

: 13 sty wt, 2009 8:41 pm
autor: dzikson
Komputer o którym rozmawialiśmy:
Pochodzi z 205 Look z '90.
z001.jpg
komputer bosch.jpg

Re: Dziwny problem z obrotami

: 14 sty śr, 2009 4:25 pm
autor: Florek2b
komp jest taki sam :) ale miało miejsce cudowne ozdrowienie 8)7 po odłączeniu kompa i podłączeniu go ponownie samochód działa jak by nigdy nic zobaczymy jak długo 8)7

widocznie tego mu było trzeba pewnie jakiś pin przestał lekko kontaktować 8)7