Strona 1 z 2
					
				Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 3:06 am
				autor: majkikorek
				Witam zastanawiam się nad zmianą tłumika końcowego no w sumie nie nad zmianą ale nad kupnem bo po starym została tylko dziuraaa. Zakładał ktos z was jakiś sportwy tłumik za nie wielkie pieniądze jakiej firmy cos możecie polecić jakiś patent na założenie??
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 1:33 pm
				autor: Pieraś
				ile masz pod maska? ja mam 60km i stwierdzilem ze nie bede sie bawil bo to lipa .... dobry ryk a zero wyrwania na przod 
jesli chodzi o mnie to gustuje w delikatnym burczeniu, co by za duzo halasu nie bylo. jezdze na serii mimo, iz oryginal musialem zmienic.
 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 2:10 pm
				autor: majkikorek
				ja mam 75km
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 2:21 pm
				autor: Pieraś
				to juz cos mozna pocisnac.
mnie sie wizualnie takie widza 
http://allegro.pl/item855804020_tlumik_ ... lacja.html
http://allegro.pl/item859352296_tlumik_ ... bejma.html
tyle ze ja bym nie bral nic co ma wieksza srednice niz 9cm na wyjsciu bo to za male auto .. 
dla mnie zdecydowanie maly tlumik dajacy pomruk i ladnie dopasowany do wciecia w zderzaku ... brzydko wygladaja auta, w ktorych tlumik wisi jakby kukla na sznurkach
ciekaw jestem jakby to brzmialo 
http://allegro.pl/item842097036_tlumik_ ... iborz.html 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 8:02 pm
				autor: smiechoo
				nie oplaca sie kupowac takich badziewi uniwersalnych z allegro 
 
jak chcesz poczuc jakas roznice to zrob tak jak ja :
-kup rure od kolektora do tlumika od wersji bez kata ( ja dalem za nia 62 zl )
-koncowy tlumik od duzego fiata 125p ( ja dorwalem z nierdzewki na zlomie za friko dostalem 

 ) 
-jak chcesz zeby bylo troche ciszej to wspawaj sobie jeszcze srodkowy tlumik awg
-jak chcesz zeby to ladnie wygladalo to dokup sobie koncowke i dospawaj do tlumika 
 
ja mam zrobiony wydech w ten sposob:
kolektor - rura- strumienica- rura- tlumik od 125p
taki setup w 1.4 tu3m daje ryk jak rajdowka (potrafie wlaczyc alarm w samochodach obok zaparkowanych ) u mnie polepszylo przyspieszenie na dolnych obrotach no i dzwiek rajdowki jest wyyyyyyyyyyyyyyypas 

 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 9:39 pm
				autor: Pieraś
				ale nie jest za glosno? tzn jezdzac glowa nie boli?
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 10:46 pm
				autor: majkikorek
				ja już jezdze drugi dzień bez tłumika koncowego i mam dosyć głowa odpada:)
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 10:58 pm
				autor: mateon
				smiechoo pisze:
potrafie wlaczyc alarm w samochodach obok zaparkowanych 
Skąd ja to znam 
  
 a co by było jak bym jeszcze kata wywalił 
  
 
Osobiście polecił bym Koledze oryginalny + jakaś ładna końcówka,skoro już głowa odpada to co będzie na przelocie 

 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 22 gru wt, 2009 11:05 pm
				autor: zmac
				Pieraś pisze:ale nie jest za glosno? tzn jezdzac glowa nie boli?
nie ma z tym problemu jezeli masz wszystko szczelne i koncowka wystaje z tylny zdezak to jest dosc cicho
 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 23 gru śr, 2009 1:45 am
				autor: majkikorek
				głowa mi odpada bo nie mam w ogole tłumika koncowego, ze starego urwała się rura wlotowa. Teraz ostatnim elementem tłumika jest rura srodkowa koncząca się po samochodem:) ale juz kupiłem jakis tam przelotowy tłumik koncowy jutro jade załozyć
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 25 gru pt, 2009 2:31 am
				autor: gforce
				jakby ktos, byc ciekaw to tak brzmi TU5JP z przelotem i koncowym ze 125p 
http://gforcevic.wrzuta.pl/audio/6U6gu2 ... przelot_ax 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 29 gru wt, 2009 1:13 am
				autor: Pieraś
				pozytywnie 

 niemalze wrc hehe ... a na wolnych obrotach rozumiem jest cichutko? nieurywa glowy przy przyspieszaniu?
czy to taki dzwiek tylko przy dodawaniu i puszczaniu gazu?
 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 18 wrz wt, 2012 8:00 pm
				autor: scaliburgreg
				Odświeżam temat..
Otóż za 2 tygodnie wychodzi mi przegląd..
Jeżdżę na przelocie z fiata 125p i z tym poziomem hałasu auto na bank nie przejdzie przeglądu.
Mam w chacie oryginalny tłumik od 205, jednak nie chcę rezygnować z tego cudownego dźwięku, chcę jedynie by było trochę ciszej, bo podczas jazdy w trasie powyżej 100 km/h w środku trzeba już podnosić głos, żeby prowadzić rozmowę (przy zamkniętych szybach   

 )  Dodam tylko, że gdy depnę w podłogę słychać mnie z około kilometra jak ustaliłem kiedyś z bratem, pora nieco to ucywilizować 
Wyżej była mowa o tłumikach środkowych awg.. Może ktoś bardziej przybliżyć temat?  

 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 18 wrz wt, 2012 8:52 pm
				autor: Lord Devil
				Niewiele Ci to da, zdejmie lekko wysokie dzwieki. Tu nie ma zadnej filozofii albo tlumik koncowy trojkomorowy i jest cicho albo przelotowy i jest ryk zawsze, mniejszy lub wiekszy. Wkladanie dwoch tlumikow przelotowych srodkowych nie zmienia tematu diametralnie. Jak ma byc nie super glosno a lepiej to tylko wydech N-grupa Remusa, Supersprinta czy Sebringa, albo dobrze, albo tanio 

 
			 
			
					
				Re: Sportowy tłumik i Katalizator na przelot
				: 18 wrz wt, 2012 10:48 pm
				autor: scaliburgreg
				Brat w Winnerze ma taki sam układ jak ja, ale ma oryginalną fiatowską końcówkę i hałas jest znośny. U mnie końcówka jest niemal tak gruba jak sam fiatowy tłumik 

 I jest przynajmniej 2 razy głośniej. Ale z tej końcówki też nie chcę rezygnować, bo fajnie wygląda 

Mniej więcej tak jak na pierwszej fotce od góry 
http://autokult.pl/2011/08/31/sportowe- ... kterystyka  W artykule: "Większa średnica końcowej części układu wydechowego to także większy hałas" I wszystko jasne  
 
Pytanie czy silencery mają jakiś wpływ na osiągi? porównywalne np. jak jazda z katem lub bez? Chyba kupię takiego czopka i wsadzę w wydech (na przeglądzie) oraz gdy będę się wybierał w trasę, bo innego wyjścia nie widzę 
