Strona 1 z 1
					
				Bosch vs Magnetti
				: 05 maja czw, 2011 10:04 am
				autor: rocky
				Witam, mam ofertę kupna silnika 1.1 ale na sterowniku Magneti Marelli a obecnie mam Boscha i moje pytanie brzmi czy wystarczy przełożyć tylko motor i komputer czy wiązkę też?? Takie rzeczy jak Alternator, rozrusznik czy chłodnica będą pasować prawda (bo oba silniki to TU1M). Czy muszę jeszcze coś kupić (nie dotyczy rozrządu,płynów bo to wiadome).
			 
			
					
				Re: Bosh vs Magnetti
				: 05 maja czw, 2011 11:20 am
				autor: rallye
				wiązka jest inna, wtrysk jest inny, w mm jest mapsensor, 
najlepiej zostaw kolektor dolotowy z wtryskiem  Bosch a zmień goły silnik - blok+głowica
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 05 maja czw, 2011 11:41 pm
				autor: rocky
				Czyli mam rozumieć że osprzęt Bocha jest lepszy??
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 06 maja pt, 2011 12:00 am
				autor: cejot
				rocky pisze:Czyli mam rozumieć że osprzęt Bocha jest lepszy??
Na odwrót, Magneti Marelli jest lepsze. 

Ale wtedy instalacja elektryczna w aucie się trochę różni.
 
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 06 maja pt, 2011 11:32 am
				autor: rocky
				Mając motor+komputer+wiązka to żaden problem prawda?? I zauważyłem że MM nie posiada Aparatu zapłonowego co za tym idzie czuję że będzie możliwość większego grzebania w komputerze...
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 06 maja pt, 2011 1:00 pm
				autor: rallye
				
 tak jak napisał Cejot, MM jest lepsze i mniej pali. 
Różni się nie tylko wiązka od komputera do silnika ale inna jest też wiązka elektryczna w aucie.
Co do grzebania w komputerze 

 za dużo tam nie zrobisz 
 
 
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 06 maja pt, 2011 11:11 pm
				autor: rocky
				rallye pisze:Różni się nie tylko wiązka od komputera do silnika ale inna jest też wiązka elektryczna w aucie.
Czyli?? Da się przerobić z Bocha czy najlepiej przekładać wszystko?? W ciemno będę zgadywać że różnica będzie w układzie ładowania, kontrolki?, bo reszta operacji w stylu światła, kierunki i ogrzewanie pozostaje bez zmian chyba...
 
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 07 maja sob, 2011 11:04 am
				autor: cejot
				Przerobić jakoś się da. Sprecyzuj co znaczy "wszystko"?
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 07 maja sob, 2011 11:11 am
				autor: rocky
				Mówiąc wszystko miałem na myśli min. zasilanie komputera (bo musi być jakoś połączone ze stacyjką) nie wiem jak to jest połączone musiałbym znaleźć schemat MM i Boscha, może ktoś ma:?
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 07 maja sob, 2011 11:48 am
				autor: cejot
				Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w przypadku Boscha instalacja związana z kontrolkami, cewką itp przechodzi do komory silnika pod kierownicą. W przypadku MM część idzie w środku w okolice komputera.
Ale ręki sobie uciąć nie dam. 

 
			 
			
					
				Re: Bosch vs Magnetti
				: 07 maja sob, 2011 1:29 pm
				autor: rocky
				Ale to jest różnica długości kabli czyli temat łatwy do ogarnięcia... Analizując schemat widzę że MM jest bardziej zelektronizowany że tak powiem ale dużo się nie różnią...
W MM mamy take bajery jak:
-stycznik w skrzyni biegów
-podgrzewacz powietrza w kolektorze ssawczym
-czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAPSENSOR??)
-jakaś sonda lambda podgrzewana??
-2 przekaźniki od układu i pompy paliwa
coś pominolem??