Strona 1 z 1
Filtr stożkowy
: 17 mar pt, 2006 5:46 pm
autor: charly_says
Witam jestem posiadaczem puga z xy7, chailem sobie zalozyc filtr stozkowy,mam wiec co do tego jedno pytanie. Do puszki w ktorej znajduje sie orginalny filta dochodzi taka srebrna gietka rurka, wychodzi ona gdzies z pod silnika, gdzies przeczytalem ze biegnie w niej cieple powietrze do filtra. Wiec jak juz zaloze stozek to co mam zrobic z ta rurka? mama ja gdzies podlaczyc czy zostawic luzem czy tez zabezpieczyc ja jakos?
PS-jesli to nie z tego dzialu to sory.
: 17 mar pt, 2006 5:51 pm
autor: blaszka
zdjąc
: 18 mar sob, 2006 12:01 pm
autor: BubuPN
stożek założony na seryjny dolot da Ci tylko grubszy dźwięk silnika i to wszystko... do stożka musi być też odpowiednia tzw. power rura no i mile widziana izolacja od komory silnika
: 18 mar sob, 2006 12:17 pm
autor: Banita
BubuPN pisze:stożek założony na seryjny dolot da Ci tylko grubszy dźwięk silnika i to wszystko... do stożka musi być też odpowiednia tzw. power rura no i mile widziana izolacja od komory silnika
a po co?? swoja droga ciezko miec stozek w komorze silnikowej jednoczesnie go od niej izolujac

: 18 mar sob, 2006 12:21 pm
autor: BubuPN
: 18 mar sob, 2006 1:22 pm
autor: charly_says
Dzieki za rady co do odizolowiania filtra od Ciepla,ale nadal nie wiem co dokladnie mam zrobic z owa srebrna gietka rurka,ktora daje cieple powietrze! Pozdro
: 18 mar sob, 2006 1:26 pm
autor: BubuPN
wywalić albo zaślepić
: 18 mar sob, 2006 1:28 pm
autor: woocash
moim zdaniem na zime zostaw... zresztą, po jej wywaleniu nie odczułem żadnej zniany na lepsze... ale to było w lecie, kiedy powietrze ma juz swoją temperature... a w zime, wydaje mi się, że możesz niepotrzebnie zwiększyć spalanie i tyle... ciepłe powietrze ponoć ma lepiej tworzyć mieszanke w gaźniku..
PS poza tym to żaden problem wywalić ta rure, ona ewentualnie trzyma sie tylko na jednym cybancie do blachy przykręconej do kolektora wylotowego w czeluściach komory

u mnie nie było nawet niczym przymocowane..
kurde...a nowy własciciel nawet nie wie że ta rura ma tam być :>
: 18 mar sob, 2006 2:06 pm
autor: grzechuuu205
czyli tak naprawde to ta rura jest nie potrzebna? :/ jezeli silnik lepiej chodzi jak jest zimne powietrze to po co ta rura tam jest? i i woocash czemu ma sie zwiekszac spalanie? pozdr.
: 18 mar sob, 2006 2:39 pm
autor: Banita
odizolowanie od ciepla nie oznacza odizolowania od komory silniowej -przeciez caly czas stozek masz pod maska, czyli de facto w komorze silnikowej
"power rura" to tylko taki chwyt marketingowy. Chodzi o to, zeby filtr byl tam gdzie jest zimny przedmuch. Stamtad jakos trzeba poprowadzic rury do kolektora -na serii sie tego nie robi z tej prostej przyczyny, ze ma nieodpowiedni ksztalt...
Swoja droga jakim cudem "power rura" z aluminium ma izolowac cieplnie?? Seria lepiej izoloje, ale to i tak nie ma znaczenia
przy mocy samochodu 100KM obnizajac temp powietrza w dolocie o 40 stopni to mamy 105 koni, a tu roznica jest zdecydowanie mniejsza... Nie ma sensu na sile schladzac