Strona 1 z 1
tuning 1.9 16
: 12 kwie śr, 2006 1:28 pm
autor: user
witam, jakoś nic nie znalazłem na ten temat w archiwum. Mam silnik 1.9 16v, obrobiona głowica, polerka kanałów itp., wałki oddaje do przeróbki na wersje fast road ewentualnie ultimate road robione według firmy
piper cams. I tu pojawia się moje pytanie. Chcę jeszcze troche powiększyć stado. Na pewno znacie jakieś popularne i sprawdzone metody. W przyszłości nie wykluczam montażu turbiny bądż kompresora, ale chwilowo chcę się skupic na silniku wolnossącym.
: 12 kwie śr, 2006 2:35 pm
autor: Przecinak
Gazniki !!
Przepustnice i jakis proglamowalny komp z odcieciem ok 8500.
Wieksze tloki, inny wal o wiekszym skoku (jednym slowem powiekszenie pojemnosci)
BTW: walki raczej nic nie dadza bez zmiany dolotu:/
Polecam lekture Puma Racing na temat tego silnika.
A ze sie tak zapytam jaka w tej chwili dysponuje twoj silniczek moca??
: 12 kwie śr, 2006 4:21 pm
autor: Globus205
ty mi lepiej załatw jakiś silnik 16V bo jak przyjade moim 8V to mnie czarny wyśmieje
: 12 kwie śr, 2006 5:21 pm
autor: user
Przecinak pisze:Gazniki !!
Przepustnice i jakis proglamowalny komp z odcieciem ok 8500.
gażniki odpadają, chyba, że nie zdecyduje się na doładowanie.
Przecinak pisze:Wieksze tloki, inny wal o wiekszym skoku (jednym slowem powiekszenie pojemnosci)
Tam są podebrania w tłokach jeśli się nie mylę, a to chyba problem?
Myślałem nad tym, jeśli się nie mylę pojemnośc wzrośnie do ok 2l. Z czego graty? Z 406?
Przecinak pisze:
BTW: walki raczej nic nie dadza bez zmiany dolotu:/
Polecam lekture Puma Racing na temat tego silnika.
A ze sie tak zapytam jaka w tej chwili dysponuje twoj silniczek moca??
Dolot będzie, mocy nie znam, nie omieszkam zmierzyć, na razie silnik dopiero składam i jest wyjęty, dlatego teraz chcę w nim zrobic co się da.
Właśnie czytam puma racing, dzięki.
: 12 kwie śr, 2006 8:06 pm
autor: driver_
user pisze:Przecinak pisze:Gazniki !!
Przepustnice i jakis proglamowalny komp z odcieciem ok 8500.
gażniki odpadają, chyba, że nie zdecyduje się na doładowanie.
Nie sa ta najlepsze silniki do doladowania. (oczywiscie chodzi mi o silniki D6C\L albo DFW)
Fajnym pomyslem jest zainstalowanie 4 przepustnic, a do tego np otwarty wtrysk paliwa albo montaz wtryskiwaczy za przepustnica (zamkniety). Jak pisal Przecinak to jest najlepszy sposob na rozmnozenie konikow.
Z racji posiadania wienca zebatego 60-2 latwo postawic to autko na jakims standalonie np. PRS (
http://www.perfectpower.com) Jest calkiem tani i daje duze mozliwosci zestrojenia autka (do pol konia).
Dobry kompresor bedzie drogi... Niestety.
Turbo jak juz pisalem nie jest najlepszym sposobem tuningu tego autka poniewaz slawne tuleje nie wytrzymaja zbyt duzej mocy, a sam silnik posiada duzy stopien sprezania. Niby mozna odprezac uszczelka, ale sa duze minusy tego rozwiazania. Zamowienie kutych tlokow pod turbo i kutych korb to tez calkiem duzy koszt. Podobno (nigdy nie sprawdzalem) uzyskanie 400Nm na tym silniku graniczy z cuden z racji odksztalcajacych sie tuleji (no chyba ze zalozy sie Dartony).
Do budowy turbo lepszy bylsy silnik 2.0 16v. Posiada pelny blok. Zakuc, zaturbic, stroic i cieszyc sie calym stadem horsepowerow.
1.9 16v to silnika idealny pod pieknie zbudowany wolnyssak.
pozdrawiam
: 12 kwie śr, 2006 9:43 pm
autor: user
No właśnie dlatego nie potrafie się zdecydować, zdaje sobie z ceny nowego kompresora. Seryjnie sprężanie jest 10,4 a mimo odprężania tego samą uszczelką do jakiś 9,5 i tak obawiałbym się spalania stukowego. A poza tym robienie tego uszczelką to tak troche nie teges...
Chyba jednak będzie wolnossący. Możecie polecić przepustnice jakiejś firmy?
driver_ pisząc prs masz na myśli pro race system, tak? Ile taki biznes kosztuję? Robisz w project xs? Stroicie to? Wyczytałem, że mozna wgrać dwie mapy, warto mieć dwie przy wolnossącym? Można u nas dostać regulowane kółka rozrządu do tego silnika? Taka krótka seria pytań...

: 13 kwie czw, 2006 12:12 am
autor: driver_
No problem koleczka mozemy zrobic dowolne. Koszt okolo 300zl za komplet.
Tak Pracuje w ProjectXS. Stroilem PRS, nie podpinalem go jeszcze do zadnego auta, ale podpinalem kilka innych standalone'ow. Mozna w nim zrobic dwie mapy. To nie problem. Tak chodzilo mi o pro race system 4. Co do kosztow o zorientuje sie jutro bo juz polnoc a ja dalej w pracy i nie chce mi sie szukac cen a poza tym ja cenami i zamowieniami na szczescie sie nie zajmuje. Przepustnice... Gdzies mam adres firmy ktora robi na THR Body na flansze DCOE.
Jutro (a w sumie juz dzis) uzupelnie odpowiedz.
Pozdrawiam
w raziejakis konkretniejszyh pytan
kuba@projectxs.pl